فناوری

همکاری سامسونگ و AMD برای استفاده تکنولوژی گرافیک در تراشه‌های اکسینوس

براساس گزارشات، سامسونگ و AMD تصمیم دارند تا در زمینه بهبود گرافیک موبایل ها با یکدیگر همکاری کنند. سامسونگ قصد دارد تا تکنولوژی گرافیک های Radeon را برای توسعه تراشه های گرافیک قدرتمند و کم مصرف در تراشه های اکسینوس خود استفاده کند.

همانطور که احتمالا می‌دانید، تعداد زیادی از گوشی‌های سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس بهره می‌برند و حتی پرچم‌داران این شرکت هم عمدتا مبتنی بر همین تراشه‌ها هستند و فقط مدل‌های مربوط به آمریکای شمالی از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کنند. این همکاری نشان می‌دهد که سامسونگ می‌خواهد عملکرد گرافیک تراشه‌های خود را بهبود ببخشد زیرا در مقایسه با نمونه‌های ساخت کوالکام، معمولا عملکرد ضعیف‌تری دارند.

این حرکت رو به جلو برای AMD خواهد بود چراکه این شرکت با فروش سیستم گرافیکی Imageon در سال 2009، با کسب و کار بخش موبایل خداحافظی کرد. کوالکام نیز از این فرصت استفاده کرده و با بهره گیری از Imageon،  چیپ گرافیک Adreno را توسعه داد که توان گرافیک بیشتر گوشی‌های اندرویدی فعلی را تامین می‌کند. هنوز معلوم نیست که چرا سامسونگ برای بخش گرافیک دیگر قصد همکاری با ARM ندارد. این احتمال وجود دارد که سامسونگ از همکاری خود با ARM رضایت کافی نداشته و شاید هم AMD توانسته شرایط بهتری را برای این همکاری پیشنهاد دهد.

با این وجود، باید بگوییم که تاثیرگذاری این همکاری در آینده‌ نزدیک دیده نمی‌شود زیرا بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید در تراشه‌ها نیازمند صرف وقت زیادی است. اما در هر صورت، سامسونگ و AMD می‌توانند از این شراکت تا حد زیادی بهره‌مند شوند زیرا از یک طرف سامسونگ می‌تواند از تکنولوژی‌های پیشرفته AMD در زمینه‌ گرافیک استفاده کند و از طرفی دیگر هم AMD بدون اینکه نیازی به ساخت تراشه‌ها داشته باشد، می‌تواند مبلغ مربوط به حق امتیاز طراحی آن‌ها را دریافت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا