شرکت DJI که یکی از سازندگان پهپادهاست به تازگی از اولین تانک رباتیک با نام RoboMaster S1 پرده برداری کرد. این ربات آموزشی برای دو سال در حال توسعه بوده است. این محصول جدید از هوش مصنوعی، کامیپوتر و دوربین استفاده می کند و می تواند توسط تمام افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

RoboMaster S1 از موتورهای کارآمد، چرخ های چند جهته، گیمبال، فرستنده مادون قرمز، اسپیکر و حتی یک پرتابگر بهره می برد. این ربات به دوربین اولتراواید ۱۲۰ درجه ای با دیافراگم f/2.4 مجهز شده که تصاویر را با رزولوشن 1080p ثبت کرده و از طریق Wi-Fi به اپلیکیشن ویژه ارسال می کند. DJI با تکیه بر هوش مصنوعی و دید کامپیوتری تانک رباتیک خود را آنقدر هوشمند ساخته که به صورت خودکار ژست های حرکتی دست یا بدن را شناسایی کرده و خطوط را دنبال می کند.

این تانک رباتیک با حداکثر سرعت ۱۳ کیلومتر در ساعت حرکت می کند و باتری قابل تعویض آن هم با یکبار شارژ تا ۳۵ دقیقه انرژی را تامین می کند. این ربات همراه با یک اپلیکیشن عرضه می شود که دارای سه حالت مختلف DIY Programming ،Road to Mastery و RoboAcademy است. از این اپلیکیشن می توان برای برنامه ریزی ربات خود استفاده کنید، البته باید قادر به برنامه نویسی با زبان هایی مانند پایتون باشید.

ربات RoboMaster S1 از تاریخ 12 ژوئن با قیمت 499 دلار به فروش می رسد. قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول بسیار بالاتر از Sphero RVR با قیمت 199 دلار است. باید به این نکته اشاره کرد که ربات DJI از فناوری های بیشتری در مقایسه با رقیب ارزان قیمت خود بهره می برد. DJI به این موضوع اشاره کرده که ربات خود را با قیمت مناسب تری در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار می دهد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *