مارک روبر یویتیوبر و مهندس سابق ناسا، رباتی را طراحی کرده که قادر است قطعات دومینو را در یک محوطه که 7 دومینو چین ماهر نیاز به یک هفته زمان برای آن دارند، به تنهایی فقط طی 24 ساعت بچیند و در واقع 50 برابر سریع‌تر از یک دومینو چین ماهر، دومینو می‌چیند.

ربات جدید معروف به Dominator رکورد جهانی گینس را برای قرار دادن 100000 دومینو در بیش از 24 ساعت ثبت کرده است. روبر از دو دانشجوی سال اول دانشگاه استنفورد و یک مهندس نرم افزار Bay Area در ایجاد ربات چشم گوگل کمک گرفت. وی در جدیدترین پروژه خود به همراه تیمش موفق به ساخت یک ربات خودران با یک بازوی رباتیک پرسرعت شده است که قادر است 800 متر دومینو بچیند. این ربات 50 برابر سریع‌تر از یک دومینو چین ماهر است و طی پنج سال کار سه نفره ساخته شده است.

در حالی که Dominator چهره پروژه است، بسیاری از کارایی آن از مکانیزم مرتب سازی جداگانه ای تشکیل شده که شامل یک بازوی رباتیک Kuka و تقریباً سه مایل مسیر Hot Wheels است. الکس بائوکام همکار مارک روبر در این پروژه می‌گوید: من این فرصت باورنکردنی را داشتم تا با مارک روبر در پروژه ربات دومینو چین همکاری کنم. من مسئول ساخت همه قطعات ربات، نرم افزارها و وسایل الکترونیکی این ربات متحرک بودم.

 

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *