نرم افزار و اینترنت

گوگل قابلیت جدید “Notes” را برای نتایج جستجو معرفی کرد

گوگل یک ویژگی جدید “Notes” را در اپلیکیشن جستجوی خود راه اندازی کرده که به کاربران امکان می دهد حاشیه نویسی خود را به نتایج جستجویی که در وب پیدا می کنند اضافه کنند. در کنار این، گوگل تعداد زیادی اعلامیه دیگر را نیز معرفی کرده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی Notes فضای شخصی را برای کاربران فراهم می کند تا افکار و بینش خود را در رابطه با موضوعات جستجوی خاص ثبت کنند. این یادداشت ها خصوصی نیستند و به صورت عمومی برای هر کسی که موضوع مشابهی را جستجو می کند قابل مشاهده است. گوگل معتقد است که این رویکرد می تواند “لایه مفیدی از بینش انسانی را به نتایج جستجو اضافه کند.”

از آنجایی که یادداشت‌ها در وب باز قابل فهرست‌سازی خواهند بود، کاربران می‌توانند آنها را مستقیماً از طریق پیوندهای ایمیل به اشتراک بگذارند و نه صرفاً از طریق نتایج جستجو. برای استفاده از آن، کاربر ابتدا باید از طریق Search Labs از این ویژگی استفاده کند. پس از فعال شدن، دکمه‌های افزودن و مشاهده یادداشت‌ها در زیر نتایج جستجو و مقالات ظاهر می‌شوند.

می توانید یادداشت های خود را با فونت ها و تصاویر رنگارنگ برای ظاهری جذاب تر سفارشی کنید. همچنین می‌توانید به هر صفحه جستجوی گوگل بروید و یادداشت‌هایی را که توسط دیگران اضافه شده، بررسی کنید. عرضه اولیه Notes به کاربران آمریکا و هند محدود خواهد شد. گوگل همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای ارائه اطلاعات بینش ناشران از یادداشت‌هایی است که روی محتوای آنها قرار داده شده است.

علاوه بر Notes، گوگل از ویژگی جدید Follow رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا درخواست‌های جستجوی خاص را دنبال کنند. پس از یک پرس و جو، کاربران به‌روزرسانی‌ها و اعلان‌های دسته‌ای در مورد تحولات مرتبط مرتبط با موضوعات انتخابی خود را دریافت خواهند کرد. ویژگی Follow در ابتدا به زبان انگلیسی آمریکا در سراسر برنامه گوگل، مرورگر موبایل کروم و سافاری در دسترس خواهد بود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا