شرکت Signify که پیش از این با نام Philips Lighting شناخته میشد، چراغ های اینترنتی به نام Trulifi را تولید کرده که طیف وسیعی از اطلاعات را ارسال می کند.

این چراغ ها قادر به انتقال داده ها به دستگاه هایی مانند لپ تاپ ها با سرعتی خیره کننده با استفاده از امواج نور هستند، این در حالی است که ارسال اطلاعات توسط 4G یا Wi-Fi رایج ترین روش های ارسال اطلاعات است. با اتصال به شبکه بی‌سیم نوری جدید دستگاه شما خواهد توانست به حداکثر سرعت 150 مگابیت بر ثانیه برسد که بنابر ادعای شرکت تولیدکننده می‌تواند برای استریم همزمان 30 ویدئوی 1080P به صورت همزمان، کافی باشد.

در این سیستم از فرستنده گیرنده‌های بی‌سیم نوری استفاده خواهد شد که توسط خود شرکت فیلیپس توسعه داده شده و کاربران می‌توانند با اتصال آن به درگاه USB لپ‌‌تاپ یا سیستم خود از سیگنال‌های LiFi استفاده کنند. شرکت تولید کننده سیستم Trulifi را برای بازارهای پیشرفته تولید کرده است و معتقد است می‌توان آن را در بیمارستان‌ها، مراکزی که استفاده از امواج رادیویی در آنها مشمول محدودیت‌های خاص است و همچنین محل‌های شلوغ و با ترافیک امواج، مورد استفاده قرار داد. در حوزه صنعت نیز می‌توان برای ارتباط ربات‌ها و دستگاه‌های صنعتی از LiFi ارائه شده توسط Trulifi استفاده کرد.

البته تکنولوژی به کار رفته در این سیستم کاملا جدید نیست. درواقع تکنولوژی Li-Fi برای سالهای متمادی وود داشته است اما تاکنون در این سطح مورد استفاده قرار نگرفته بود. بیشتر دستگاه های متصل به اینترنت مانند لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند نیاز به یک آداپتور خارجی برای دریافت داده ها از طریق Li-Fi دارند. در شرایط مناسب، استفاده از نور به جای سیگنال های رادیویی برای انتقال داده ها، مزایای بسیاری دارد. به عنوان مثال، می توان آن را در مناطقی که حجم زیادی از تداخل رادیویی وجود دارد، یا در مکان هایی مانند بیمارستان  مورد استفاده قرار داد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *