گوناگون

مسترکارت ابزار هوش مصنوعی جدیدی برای جلوگیری از کلاهبرداری توسعه داد

مسترکارت راه‌حل جدیدی را در بریتانیا به نام Consumer Fraud Risk (CFR) راه‌اندازی کرده است. این شرکت بیان کرد که این نرم افزار به طور بلادرنگ برای پیش بینی و جلوگیری از پرداخت ها به کلاهبرداری های مختلف کار می کند. CFR اکنون برای مشتریان نه بانک از جمله بانک لویدز، هالیفاکس، بانک اسکاتلند، NatWest، Monzo و TSB در دسترس است.

در این اطلاعیه سایر بانک‌هایی که شامل آن‌ها می‌شوند ذکر نشده است، اما احتمالاً بانک‌های کوچک‌تری هستند. TSB، یکی از بانک هایی که در این ابتکار با Mastercard شریک شد، از ابزار Consumer Fraud Risk استفاده کرده و در چهار ماه گذشته کشف تقلب خود را بسیار افزایش داده است. بر اساس نتایج خود، TSB معتقد است که اگر همه بانک ها عملکرد آن را منعکس کنند، می توان 100 میلیون پوند در بریتانیا پس انداز کرد.

از نظر انتشار، مسترکارت گفت که ابزار ریسک کلاهبرداری مصرف‌کننده در طول سال 2023 توسط بانک‌های دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مسترکارت افزود به دنبال ارائه این فناوری به بازارهای بین‌المللی است تا راه‌حل را مقیاس‌بندی کرده و آن را حتی موثرتر کند. این شرکت گفت که هدف این هوش مصنوعی مواردی است که مشتری تمام چک های بانک را پشت سر می گذارد و خودش پول را ارسال می کند، بدون اینکه متوجه شود در حال کلاهبرداری است. این موسسه می‌گوید با جلوگیری از از دست دادن پول مشتریان به دلیل کلاهبرداری، می‌تواند به ایجاد و حفظ اعتماد مردم به بانکداری آنلاین کمک کند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا