مدتی است که شرکت های گوگل و اپل در حال تلاش برای افزودن حالت های تاریک به تمام اپلیکیشن های موبایل خود هستند. در همین راستا، گوگل در اقدامی تم حالت تاریک به اپلیکیشن جیمیل اضافه کرد.

وب‌سایت اندرویدپلیس گزارش داده است که نشانه‌هایی از حضور حالت تاریک در برنامه جیمیل نسخه اندروید مشاهده شده است. اما متأسفانه این قابلیت هنوز به درستی اعمال نشده است و گزینه‌ای برای غیرفعال کردن و فعال کردن آن برای کاربران در نظر گرفته نشده است.

در حال حاضر، حالت تاریک تنها در تنظیمات برنامه جیمیل وجود دارد. بنابراین کاربران این حالت را در پنجره اصلی یا نوار کناری آن را دریافت نمی کنند. افزون بر این به نظر می رسد زمانی که می خواهید حالت تاریک را روشن و خاموش کنید، چندان کنترلی روی آن ندارید زیرا هیچ حالت ضامنی برای فعال یا غیرفعال کردن حالت تاریک وجود ندارد.

Gmail بدون شک یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های گوگل در دستگاه‌های اندرویدی به حساب می‌آید. با در نظر گرفتن این موضوع، کمی آزاردهنده‌ است که می‌بینیم گوگل هنوز برای یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های خود حالت تاریک را ارائه نکرده است، در حالیکه برنامه‌های کم استفاده‌تر از مدت‌ها پیش دارای این قابلیت شده‌اند.

ظاهراً قابلیت فعلی حالت تاریک در نسخه v2019.06.09 جیمیل ظاهر شده است، بنابراین اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید پیش از عرضه عمومی به چیزی دسترسی داشته باشید، احتمالاً از پیدا کردن این نسخه از جیمیل خرسند خواهید شد. در غیر اینصورت باید در انتظار نسخه نهایی و بدون عیب Gmail با تم تاریک بمانید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *