گوناگون

مراحل نصب پایه و چرخ‌های ناسا مارس 2020 بزودی خاتمه پیدا می کند

حدود یک سال دیگر تا پرتاپ کاوشگر مارس 2020 ناسا زمان باقی نمانده، به نظر می رسد که مراحل ساخت این کاوشگر در حال اتمام شدن است.

در همین راستا، اخیرا گفته می شود که مهندسان آزمایشگاه پیشران ناسا در حال نصب پایه های سمت راست و شش چرخ آن که سیستم تعلیق را مدیریت می کند، هستند. این شش چرخ جدید از جنس آلمینیوم ساخته شده و متشکل از ۴۸ عاج یا برآمدگی بر سطح آن است. این برآمدگی‌های فلزی به کاوشگر قدرت کشش لازم برای پیمایش مسیر در هر دو سطح شنی و خشن و سنگی مریخ را می‌دهد.

به لطف بکارگیری موتور در این شش چرخ، علاوه بر فرمان پذیری چرخ های جلو و عقب، قادر است تا چرخش کامل 360 درجه داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق مارس 2020 در شیب 45 درجه دوام می آورد، بنابراین این کاوشگر می‌تواند بدون افتادن از سنگ‌های بسیار بزرگ و شیب‌دار بالا برود.

مهندسان ناسا طی چند هفته آینده بازوی رباتیک این کاوشگر، دوربین دکل آن و همچنین موتورهای دیگر و اجزای ساخته شده برای جمع‌آوری نمونه‌هایی از سنگ و خاک مریخ را نصب خواهند کرد. اگر همه آزمایشات خوب پیش برود، “مارس ۲۰۲۰” سفر خود به سیاره سرخ را در ماه جولای سال آینده آغاز خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا