سرویس دهی تلگرام های ایرانی شامل هاتگرام و تلگرام طلایی متوقف شد. نسخه‌های غیر رسمی تلگرام با پیامی به کاربران خود از خاموش شدن سرورهای خود خبر دادند. مدیر این پیام رسان ها در خصوص هدف این اقدام افزود قطع کردن سرورهای هاتگرام و تلگرام طلایی از نسخه اصلی تلگرام با هدف تمکین به قانون داخلی کشور انجام شده است.

قبل از فیلترینگ تلگرام نسخه‌های غیر رسمی این پیام رسان از جمله هاتگرام و تلگرام طلایی روی کار آمدند و پس از مسدودسازی نسخه اصلی، استقبال از آنها نیز افزایش پیدا کرد. در آن زمان مقرر شد تا این نسخه‌های غیر رسمی تا زمانی که پیام رسان های داخلی آمادگی پذیرش از تمامی کاربران تلگرام را داشته باشند، به کار خود ادامه دهند، اما پس از مدتی اختلاف‌های زیادی در خصوص فعالیت آنها به وجود آمد و فعالان این حوزه آن را رقیب پیام رسان های داخلی دانستند.

از این رو برای فعالیت تلگرام های ایرانی ضرب‌العجلی تعیین شد. البته چندی پیش گوگل با ارسال اخطارهایی جدی به کاربران این دو اپلیکیشن، از آن‌ها می‌خواست به علت ناامن بودن تلگرام طلایی و هاتگرام، اقدام به حذف‌شان کرده و حتی در برخی موارد خود پلی استور آن‌ها را از گوشی مخاطبانش پاک می‌کرد. در‌هر صورت این دو نسخه غیر رسمی از تلگرام به پایان راه خودشان رسیدند و پس از چندین سال همراهی با میلیون‌ها کاربر داخلی، فعالیت‌شان به‌صورت رسمی متوقف شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *