گوناگون

گوگل در حال همکاری با رنو برای ساخت خودروی نسل آینده است.

گوگل مدتی است که در تلاش است تا وارد فضای خودرو شود و در حال حاضر سیستم عامل Android Auto خود را روی خودروهای سازندگان بزرگی مانند ولوو، GM، هوندا و غیره اجرا می کند. اما اکنون، این شرکت با رنو همکاری کرده تا در واقع یک خودروی “نرم افزاری تعریف شده” بسازد که این دو شرکت آن را “خودروی فردا” یا The Vehicle of tomorrow می نامند.

خط گوشی های هوشمند پیکسل گواه این است که قدرت گوگل در نرم‌افزار و هوش مصنوعی در سخت‌افزار نهفته است. به نظر می رسد که شرکت می خواهد همان اصول را در این خودروی جدید که با رنو توسعه می دهد، اعمال کند. این شرکت ها می گویند این وسیله نقلیه هوشمند جدید بهترین های دنیای خودرو و دیجیتال را گرد هم می آورد. این سیستم عامل بر روی پلتفرم Android Automotive موجود و فناوری Google Cloud ساخته خواهد شد تا خدمات جدید درخواستی و ارتقاء مداوم را فعال کند.

این دو شریک مجموعه‌ای از اجزای نرم‌افزار آنبرد و آفبرد را توسعه خواهند داد که به وسیله نقلیه نرم‌افزاری (SDV) اختصاص داده شده است. گوگل به ایجاد یک Digital Twin از خودرو کمک خواهد کرد که دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای ادغام آسان‌تر و مداوم ویژگی‌ها با خودروی واقعی باشد. این خودرو همچنین شامل تجربیات شخصی مانند ردیابی رفتارهای رانندگی، مقاصد پر استفاده مانند ایستگاه های شارژ EV و موارد دیگر خواهد بود.

منبع
androidauthority
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا