لپ تاپ

سرفیس تاشدنی مایکروسافت، قابلیت اجرای برنامه های اندرویدی را خواهد داشت

در اواخر سال گذشته خبری مبنی بر کامپیوتر شخصی سرفیس تاشدنی مایکروسافت با کد نام Centaurus منتشر شد، اکنون در گزارش جدیدی از Forbes ادعا شده که این سرفیس تاشدنی قادر به اجرای اپلیکیشن‌های اندروید است. علاوه بر این، این گزارش چند مشخصه، از جمله سایز صفحه نمایش و CPU احتمالی را نیز منتشر کرده است.

اما همانطور که گفتیم مهمترین تغییر در ساختار فیزیکی این دستگاه، طراحی تاشو آن خواهد بود. در این دستگاه از دو نمایشگر 9 اینچی استفاده خواهد شد که هر دو نسبت تصویر 4:3 دارند. در بخش پردازنده نیز از CPUهای 10 نانومتری Lakefield اینتل استفاده خواهد شد. لین باتوجه‌به اطلاعاتی که به‌دست آورده، ادعا می‌کند دستگاه جدید مایکروسافت احتمالا فصل اول ۲۰۲۰ یا نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد سرفیس جدید با نسخه‌ جدید ویندور ۱۰ با نام Core OS برای رابط کاربری نمایشگر دوگانه و قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندروید و سرویس آی‌کلاد در ویندوز ۱۰ معرفی شود. دستگاه جدید مایکروسافت قابلیت اتصال به شبکه‌ی LTE یا 5G را دارد.

Centaurus در راه است، و یکی از اولین دستگاهای ویندوز لایت برای ارائه به بازار خواهد بود. ویندوز لایت یک نسخه از سیستم عامل Windows Core ، در کنار سایر نسخه‌های سیستم عامل Windows Core است که در هولولنز 2 ، سرفیس هاب 2X و نسل بعدی ایکس باکس (Xbox) اجرا می‌شوند. سیستم عامل Windows Core ورژن جدید و مدرنی از ویندوز است که مولفه‌های بسیاری را از آن به نفع عملکرد، روان بودن، و تجربه‌های کاربری جدید به ارث برده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا