نرم افزار و اینترنت

تلگرام 5.8 با امکان چت براساس موقعیت مکانی منتشر شد

تلگرام به تازگی نسخه 5.8 اپلیکیشن خود را با امکان چت کردن براساس موقعیت مکانی و چند قابلیت برای اندروید و آی او اس منتشر کرد.

در نسخه جدید تلگرام، کاربران با استفاده از قابلیت People Nearby می توانند کسانی در نزدیکی آنها بوده، آشنا شوند. برای بهره مندی از این قابلیت باید هر دو کاربر به این قابلیت متصل باشند. به این منظور کافی است وارد منوی Contacts> Add People Nearby شده و از طرف مقابل نیز درخواست کنید تا چنین کاری را انجام دهد. به همین سادگی می توانید وی را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید، بدون اینکه شماره یا آیدی او را درخواست نمایید.

بر اساس اعلام تلگرام، با این قابلیت جدید شما می توانید هنگام حضور در استادیوم، کنفرانس، کمپ های دوستانه یا کافه ها، با افراد حاضر در آن مکان ها چت کرده و در صورت نیاز، افراد دلخواه را به لیست مخاطبین خود اضافه نمایید. به علاوه در این آپدیت کاربران می‌توانند در بخش حریم خصوصی در تنظیمات، تنظیم کنند که چه کسانی شماره تلفنشان را مشاهده کنند. همچنین شما می‌توانید افرادی که شماره تلفنشان مشخص نیست را هم به لیست مخاطبان خود اضافه کنید.

قابلیت انتقال مالکیت گروه و کانال به سایر افراد نیز در آپدیت تلگرام 5.8 اضافه شده است. به این ترتیب کسب و کارهای مجازی به راحتی می‌توانند کانال یا گروه خود را به دیگران واگذار کنند. بخش نوتیفیکیشن‌ها نیز بهبود پیدا کرده و تغییراتی در آن به وجود آمده است. افرادی که از سیستم عامل آی او اس استفاده می کنند، می توانند با مراجعه به بخش Appearance، پیش از اعمال تغییرات تم ها، آنها را به صورت پیش نمایش مشاهده کنند. اگر اپلیکیشن خود را به نسخه 5.8 بروز کنید، در آیفون یا آیپد می توانید از طریق شورت کات های سیری، تلگرام را بدون نیاز به لمس آیکون آن باز کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا