نرم افزار و اینترنت

گوگل، امکان پاکسازی خودکار تاریخچه موقعیت مکانی را فعال کرد

سرانجام گوگل قابلیت پاکسازی خودکار تاریخچه موقعیت مکانی و فعالیت ها را در اندروید و آی او اس فعال کرده است. این ویژگی در ابتدای ماه مه معرفی شد، اما برای اجرای آن مدتی به طول انجامید.

البته باید توجه داشته باشید که در این قابلیت یک محدودیت جدی وجود دارد که به شکل کلی این قابلیت را بی فایده می‌کند و به شکلی گوگل با عرضه این قابلیت کاربران را دست به سر کرده است. در قابلیت منتشر شده توسط گوگل کاربران می‌توانند تنها بازه زمانی 3 ماه و 18 ماهه را برای پاک‌سازی تاریخچه اطلاعات موقعیت مکانی خود انتخاب کنند که این موضوع کمی غیر منطقی است زیرا پس از مدت 3ماه گوگل تمام اطلاعات مورد نیاز برای استفاده اطلاعات از موقعیت مکانی کاربران را به دست آورده است.

برای فعال سازی این قابلیت کافیست که ابتدا به بخش My Activity حساب کاربری گوگل مراجعه کرده و سپس گزینه choose to delete automatically را در قسمت Location History فعال کنید.

این قابلیت قرار است تا در هفته جاری برای گوشی‌های اندرویدی و iOS عرضه شود. در حال حاضر امکان پاک کردن دستی و غیر فعال کردن قابلیت ذخیره تاریخچه موقعیت مکانی وجود دارد، اما غیر فعال کردن این قابلیت عملکرد بسیاری از برنامه‌ها را مختل می‌کند. در صورتی که می‌خواهید بدون مختل شدن برنامه‌ها اطلاعات مربوط به تاریخچه موقعیت مکانی شما حذف شود، تنها راه حل استفاده از قابلیت جدید گوگل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا