شرکت موزیلا به تازگی از نسخه بهینه شده مرورگر فایرفاکس برای کاربران اندروید تحت عنوان Firefox Preview رونمایی کرد. این مرورگر با رابط کاربری ساده و مینیمالیستی و امنیت بیشتر در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

مرورگر Firefox Preview با موتور GeckoView طراحی شده و از قابلیت های پیشرفته ای بهره برده است. در این مرورگر بر حریم خصوصی کاربران تاکید شده و امنیت مورد نیاز کاربران در اختیارشان قرار خواهد گرفت. در ابتدا طراحی ساده و جذاب این مرورگر نظرتان را به خود جلب خواهد کرد و قطعا با محیطی متفاوت روبرو خواهید بود. از سوی دیگر موزیلا ادعا کرده که در این مرورگر شاهد سرعت بالایی خواهیم بود.

مرورگر Firefox Preview از بسیاری از قابلیت های اصلی فایرفاکس پشتیبانی خواهد کرد و پشتیبانی از افزونه های مختلف فایرفاکس قدم خوبی برای کاربران خواهد بود. در نتیجه کاربران می توانند با وجود افزونه های مختلف به طور گسترده تری از خدمات این مرورگر بهره مند شوند.

یکی از مهمترین قابلیت های فایرفاکس پریویو هم «Collections» است که ابزاری برای ذخیره، سازمان دهی و به اشتراک گذاری دسته ای از وبسایت ها به حساب می آید. به عنوان مثال اگر وبسایت های گوگل و یاهو را هر روز صبح چک می کنید می توانید آنها را در مجموعه «Morning routine» قرار دهید.

به گفته موزیلا با رونمایی از فایرفاکس Preview توسعه فوکوس و نیز نسخه معمول فایرفاکس برای اندروید تا اطلاع ثانوی متوقف می شود؛ البته این مرورگرها همچنان برای دانلود در دسترس هستند. نسخه آزمایشی مرورگر Firefox Preview در گوگل پلی در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است و قبل از انتشار نسخه نهایی تغییراتی در آن اعمال خواهد شد.

سهام:

2 Comments

  • ایرج از آلمان
    تیر ۸, ۱۳۹۸ at ۱۹:۲۴

    از اطلاح رسانی شما متشکرم!

    Reply
    • تحریریه سایت
      تیر ۸, ۱۳۹۸ at ۱۹:۵۲

      خواهش می کنم

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *