گوناگون

معرفی برچسب دیجیتال چمدان ViewTag برای تسهیل کنترل بار

هیچکس دوست ندارد در فرودگاه در صف بررسی چمدان معطل شود یا بعد از اتمام سفر به دنبال چمدان خود بیافتد و استرس گم شدن یا جابجا شدن چمدان خود را داشته باشد. در همین راستا شرکت هواپیمایی British Airways برچسب‌هایی به نام ViewTag را توسعه داده است که برچسب‌های الکترونیکی قابل استفاده مجدد هستند و می‌توانند به چمدان متصل شوند.

ایده ویو تگ در سال ۲۰۱۰ به ذهن ریک وارتر مدیرعامل شرکت بریتیش ایر ویز رسید و از همان موقع تحقیق و توسعه این محصول شروع شد. گروه Qatar Airways اولین آزمایش این فناوری را در سال گذشته انجام داد. ViewTags از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID)، بلوتوث LE و همچنین یک نمایشگر دیجیتال استفاده می‌کند تا اطلاعات پروازی را نشان دهد که به طور معمول روی برچسب‌های کاغذی چسبانده شده روی چمدان‌ها در فرودگاه‌ها دیده می‌شود.

قبل از آنکه مسافر وارد فرودگاه شود یک اپلیکیشن مخصوص اطلاعات پرواز را به برچسب‌های دیجیتالی منتقل می‌کند. به این ترتیب مسافر می‌تواند از صف کنترل پرواز خلاص شود و چمدان‌های دارای برچسب را به بخش حمل بار ارائه کند. به این ترتیب عملیات کنترل پرواز طی چند ثانیه انجام می‌شود.

به گفته وارتر با اجازه دادن به مسافران برای انتقال دیجیتالی اطلاعات خود قبل از اینکه به فرودگاه برسند، فرآیند بررسی بلیت و چمدان به چند ثانیه کاهش می‌یابد. این شرکت همچنین می‌گوید که این تکنولوژی به مسافران امکان می‌دهد که در طول فرآیند بررسی، چمدان‌های خود را ردیابی کنند تا دیگر شاهد جابجایی و گم شدن چمدان‌ها نباشیم. بریتیش ایرویز این برچسب‌های دیجیتالی به مشتریان خود به قیمت ۸۰ دلار می‌فروشد. هر برچسب قابلیت ۳ هزار بار استفاده دارد و هم اکنون در ۶۳ کشور مورد استفاده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا