فناوری

اپل نسخه 2019 مک بوک ایر و مدل اقتصادی مک بوک پرو را معرفی کرد

اپل از نسخه بروزرسانی شده لپ تاپ های مک بوک ایر با نمایشگر True Tone و لپ تاپ اقتصادی مک بوک پرو با قابلیت تاچ بار را عرضه کرد.

مدل پایه مک بوک پرو مهمترین بروزرسانی را دریافت کرد: پس از نادیده گرفته شدن این نسل از مک‌بوک توسط اپل از سال 2017 تاکنون، بالاخره این شرکت تصمیم گرفت این لپ‌تاپ را با یک تاچ‌بار و تاچ آی‌دی به‌روزرسانی کند، همچنین در این نسخه از نسل جدید پردازنده‌های اینتل استفاده شده است.

در حال حاضر بجای استفاده از پردازنده نسل هفتمی Core i5 اینتل دو سال پیش، اپل اکنون روی این لپ تاپ، از پردازنده هشت هسته ای نسل هشتمی Core i5 اینتل (حداکثر فرکانس 3.9 گیگاهرتز) سری کافی لیک استفاده کرده است.  متاسفانه هنوز یک نقص بزرگ در این نسل از مک بوک وجود دارد؛ برخلاف نسخه 13 اینچی و قدرتمندتر، این نسخه به جای 4 پورت USB نوع C تنها به دو پورت USB نوع C مجهز شده است.

مک‌بوک پرو پایین رده جدید در دو نسخه ارایه خواهد شد. نسخه اول که 1299 دلار قیمت دارد از یک حافظه SSD با حجم 128 گیگابایت استفاده می‌کند، دومین نسخه نیز با قیمت 1499 دلار روانه بازار خواهد شد، این نسخه از 256 گیگابایت حافظه SSD بهره‌مند است.

مک بوک ایر رتینا، در بروزرسانی جدید، به صفحه نمایش True Tone مجهز شده است. این پنل غلظت رنگ‌ را بر اساس نور محیط اطراف تنظیم می کند تا طبیعی‌تر شود. علاوه بر این قیمت دستگاه کاهش پیدا کرده و از 1199 دلار به 1099 دلار رسیده است و خرید این محصول برای دانشجویان صد دلار تخفیف به همراه دارد. در دل این لپ‌تاپ هنوز از همان پردازنده دو هسته ای نسل هشتم Core i5 اینتل استفاده می‌شود.

کیبورد مورد استفاده در مک‌بوک رتینای 2019 و نسخه پایین‌رده مک‌بوک از مکانیزم پروانه ای اپل استفاده می‌کند. البته اپل اعلام کرده است که این مکانیزم را با استفاده از متریال جدید به‌روزرسانی کرده است. با این حال بهتر است برای دریافت بازخورد کاربران از این نوع کیبورد تا عرضه مک‌بوک‌های جدید منتظر بمانیم. اپل در نسل‌های قبلی نتوانسته بود عملکرد مناسبی را با این مکانیزم ایجاد کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا