سامسونگ اعلام کرد که برای فناوری 5 نانومتری نوع 5PLE خود همه احتیاجات را تأمین نموده و می‌تواند نمونه‌های اولیه سفارش تراشه را که بر مبنای این فناوری طراحی شده باشند دریافت نموده و بسازد.

در این ابزار ارائه شده از سوی سامسونگ به شرکت‌های طراحی تراشه می‌توان از هسته‌های پردازنده نوع Cortex-A53 و Cortex-A57 از فناوری جدید 5PLE استفاده کرد ولی برای هسته‌های دیگر باید همچنان از فناوری قبلی یعنی ترانزیستورهای FinFET استفاده نمود. انتظار می‌رود که بهره‌وری منطقی طراحی جدید در مقایسه با نمونه پیشین 25 درصد افزایش یابد؛ اما موضوع مهم‌تر این‌که میزان مصرف انرژی 20 درصد کاهش یافته یا کارآیی محصول 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارشات، فرآیند جدید 5LPE در مقایسه با فرآیند 7LPP از لایه‌های EUV بیش‌تری استفاده می‌کند؛ لذا این فرآیند احتمالا بایستی در خطوط تولید EUV کمپانی در شهر Hwaseong به‌کار گرفته شود. خط تولید مورد استفاده در ساخت این تراشه‌ها تا به امروز برای ساخت و آماده‌سازی هزینه‌ای بالغ بر 4.615 میلیارد دلار خرج روی دست سامسونگ ساخته و قرار است تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد. در سال 2020، سطح تولید به سقف ظرفیت خود خواهد رسید و در همین مقطع زمانی، تراشه‌های مذکور برای دستگاه‌های پرچم‌دار سال آینده به‌کار گرفته خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *