اسپاتیفای از نسخه سبک اپلیکیشن خود با حجم 10 مگابایت برای اندروید منتشر کرد. این نسخه از اپلیکیشن برای کاربرانی است که از گوشی قدیمی استفاده می کنند. نسخه اصلی اسپاتیفای می‌تواند تا ۱۰۰ مگابایت از حافظه داخلی را اشغال کند که این نسخه جدید از این لحاظ فقط ۱۰ مگابایت حافظه داخلی گوشی را در اختیار می‌گیرد. علاوه بر این، کاربران می‌توانند حد مربوط به مصرف حجم اینترنت موبایل را مشخص کنند و زمانی که به این حد می‌رسد، نوتیفیکیشنی نمایش می‌دهد.

نسخه سبک وزن اسپاتیفای تمام قابلیت‌های اپلیکیشن اصلی را در خود ندارد، اما به کاربران اجازه می‌دهد که در میان هنرمندان و موسیقی‌ در سبک‌های مختلف به جستجو پرداخته، آن‌ها را ذخیره کرده یا به اشتراک بگذارند. همچنین امکان دسترسی به بخش دیسکاور برای کشف آهنگ‌های جدید هم وجود دارد و می‌توانید پلی‌لیست‌های محبوبتان را هم گوش بدهید.

 این اپلیکیشن برای ۳۶ کشور در مناطق آسیا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا از طریق گوگل پلی عرضه شده و گجت‌های مبتنی بر اندروید ۴.۳ و بالاتر می‌توانند از آن بهره ببرند. نکته خوب این که استفاده از اسپاتیفای لایت، مانعی برای استفاده از اپلیکیشن اصلی نمی‌شود و هر دو را می‌توانید به طور همزمان روی گوشی خود نصب داشته باشید. با این وجود، نسخه لایت زمانی کاربردش را به نمایش می‌گذارد که بخواهید در مصرف اینترنت دیتا صرفه‌جویی کنید.

لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای اینکه بتوانند اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود را برای تعداد بیشتری از کاربران عرضه کنند، به عرضه نسخه لایت اپلیکیشن‌های خود روی آورده‌اند. به‌عنوان مثال، فیسبوک نسخه لایت این شبکه اجتماعی، اپلیکیشن مسنجر و نسخه لایت اینستاگرام را عرضه کرده است. همچنین اوبر هم چنین کاری انجام داده و با این کار امیدوارند که کاربران دارای گجت‌های قدیمی و دارای اینترنت ضعیف هم بتوانند از این سرویس‌ها بهره ببرند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *