به نظر می‌رسد که گوگل در حال نزدیک شدن به مراحل نهایی تست قابلیت Nearby Share است که رقیب AirDrop اپل در به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها خواهد بود. این خبر را یک منبع غیررسمی داده و گفته است که با شروع ماه آگوست همه کاربران کنونی اندروید که نسخه اندروید 6 و بالاتر را اجرا می‌کنند به این قابلیت دسترسی خواهند داشت.

این ویژگی مشابه با ایردراپ اپل بوده و می‌توان توسط آن فایل‌های مختلف را با افراد دیگر به اشتراک گذاشت. کاربران گوگل Nearby Share را می‌توانند در بخش تنظیمات فعال یا غیرفعال کنند و همچنین در این بخش امکان مشاهده خود توسط دیگران و همچنین مجوزها را نیز تنظیم کنند. گوگل Nearby Share بخشی از یک فریمورک است، بنابراین با برخی قسمت‌های سطح پایین سیستم عامل اندروید فرق می‌کند و با توجه به این موضوع، احتمالا تمام دستگاه‌ها با اندروید 6 و نسخه‌های جدیدتر با دریافت بروزرسانی پلی استور به آن مجهز خواهند شد.

در خبر دیگری، گوگل ظاهرا برنامه‌هایی نیز برای ارایه Nearby Share در سایر پلت‌فرم‌ها ازجمله ویندوز، ChromeOS ،macOS و لینوکس دارد. البته نسخه اولیه این قابلیت قبلا برای برخی نسخه‌های لینوکس عرضه شده و این پروسه همچنان در حال پیشرفت است. برای افرادی که از این ویژگی بی‌خبر هستند، باید بگوییم که قابلیت Nearby Share گوگل برای ارسال فایل و اسناد میان گوشی‌های اندرویدی کاربرد خواهد داشت. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که فرد گیرنده فایل‌ها، باید حتما در لیست مخاطبین شما حضور داشته باشد تا بتواند فایل‌های ارسالی را دریافت کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *