سخت افزار

سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های رم 12 گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرد

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که تولید انبوه حافظه های رم 12 گیگابایتی LPDDR5 را برای هوش مصنوعی و فناوری 5G در گوشی های هوشمند آغاز کرده است.

این رم کمتر از شش ماه پس از به تولید انبوه رسیدن رم 12 گیگابایتی LPDDR4X سامسونگ به خط تولید رسیده است و با ارائه‌ی سرعت 5.500 مگابیت بر ثانیه‌ای٬ 30 درصد سریع‌تر از نسل پیشین خودش است. سامسونگ امیدوار است رم های LPDDR5، گوشی های هوشمند 5G را با سرعت بالا و بهینگی انرژی همراه کنند و به قابلیت های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی گوشی ها سرعت ببخشند.

رم LPDDR5 سامسونگ هم مشابه با مدل های LPDDR4X بر مبنای فناوری نسل دوم چیپ های 10 نانومتری این شرکت طراحی شده و وعده سرعت تا 1.3 برابر سریع تر را می دهد. این قطعه در حالی که می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری را به ارمغان بیاورد٬ قادر به ضبط ویدیوهای Ultra HD و بهره‌گیری از یادگیری ماشین است. سامسونگ می‌گوید این رم می‌تواند 44 گیگ داده را در یک ثانیه به یک رم 12 گیگابایتی دیگر انتقال دهد.

شرکت کره ای در نهایت قصد دارد در سال آینده میلادی چیپ های LPDDR5 با ظرفیت 16 گیگابیتی را توسعه دهد تا قابلیت های پیشرفته تر را در گوشی های هوشمند ارائه کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا