اینستاگرام اعلام کرده که از این بعد اکانت‌هایی که به دلیل تخلف در قوانین در آستانه‌ حذف شدن قرار دارند، هشداری دریافت می‌کنند. در این هشدار، این کاربران می‌توانند تاریخچه پست‌ها، کامنت‌ها و استوری‌های مشکل‌دار خود را مشاهده کنند و همچنین دلیل حذف آن‌ها هم ارائه می‌شود. در صفحه هشدار اینستاگرام برای این گروه از کاربران نیز اینطور نوشته است: «اگر محتوایی را منتشر کنید که برخلاف اصول ما باشد اکانت شما احتمالا حذف می شود.»

البته اینستاگرام این امکان را برای کاربران فراهم آورده که مستقیما مراتب اعتراض خود را نسبت به دریافت این هشدار به اطلاعش برسانند و دیگر برای این منظور نیازی به مراجعه به صفحه help اینستاگرام در وب نداشته باشند. اینستاگرام مانند فیسبوک گاهی اوقات برخی از پست‌ها را اشتباها حذف می­ کند و چنین کاری اگرچه تعداد این اشتباهات را به طور قابل توجهی کاهش نمی‌دهد، اما حداقل کاربران راحت‌تر از گذشته می‌توانند درخواست تجدیدنظر ارائه دهند.

این را هم اشاره کنیم که امکان اعتراض نسبت به دریافت این هشدار صرفا در مورد برخی محتوا وجود دارد (مثلا تصاویری که به خاطر برهنگی حذف شده باشند یا سخنان نفرت انگیز) با این حال اینستاگرام اعلام کرده که در ادامه کاربران امکان اعتراض در طیف وسیع تری از گروه های محتوایی را خواهند داشت. این تغییر در شفاف سازی شرایط برای کاربرانی که در استفاده از اکانت های اینستاگرامی شان با مشکل روبرو می شوند و به یکباره با اکانت های مسدود مواجه می گردند بسیار موثر خواهد بود و شوک حذف یکباره حساب های کاربری افراد خاطی را از بین می برد.

علاوه بر این هشدار، حالا اینستاگرام قدرت بیشتری به تیم مدیریت بر نظارت محتوای این پلتفرم اعطا کرده است. به‌عنوان مثال، افرادی که در یک محدوده زمانی مشخص مرتبا قوانین را نقض می‌کنند، اکانت آن‌ها حذف می‌شود. در هر صورت اینستاگرام با این کارها می‌خواهد کاری کند که انواع و اقسام کاربران برای بهره‌گیری از این شبکه اجتماعی به مشکل خاصی برنخورند و تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *