نرم افزار و اینترنت

در آپدیت بعدی نام ویندوز دیفندر به مایکروسافت دیفندر تغییر پیدا می کند

مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد سرویس Windows Defender ATP را برای دستگاه‌های غیر ویندوزی نیز ارائه کند؛ به‌ همین‌ جهت، برند این سرویس محافظتی را از Windows Defender ATP به Microsoft Defender ATP تغییر می‌دهد.

این تغییر نام هنوز در سیستم‌عامل ویندوز 10 اعمال نشده است، اما انتظار می‌رود که در آپدیت‌های بعدی ویندوز تغییراتی را در نرم‌افزار آنتی‌ویروس آن مشاهده کنیم. مایکروسافت گزارش داده است که دیفندر جدید همزمان با انتشار آپدیت 20H1 ویندوز در آوریل سال 2020 عرضه خواهد شد. البته فرایند تغییر نام از ویندوز دیفندر به مایکروسافت دیفندر از پیش آغاز شده و در به‌روز‌رسانی 20H1 شماره‌ی ۱۸۹۴۱ ویندوز ۱۰ نام بعضی از قسمت‌های ویندوز دیفندر تغییر یافته است.

به‌ عنوان مثال، بخش Windows Defender Exploit Guard هم‌اکنون با نام Microsoft Defender Exploit Guard در ویندوز 10 شناخته می‌شود. برخلاف تغییر نام، عملکرد این ابزار هیچ تغییری نداشته اما کارایی آن در پیشگیری از نفوذ هکر‌ها و نرم‌افزارهای مخرب افزایش یافته است.

گفتی است مایکروسافت دیفندر نیز با ویندوز دیفندر هیچ فرقی نداشته و عملکرد آن‌ها دقیقا مشابه یکدیگر است. با این‌ حال، ممکن است مایکروسافت همگام با این تغییر، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را به ضدویروس خود اضافه کند. حتی در صورتی که قابلیت جدیدی به مایکروسافت دینفندر اضافه شود، می‌توان انتظار داشت که این قابلیت‌ها به دستگاه‌های غیرویندوزی مانند مک‌ها نیز راه پیدا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا