نرم افزار و اینترنت
موضوعات داغ

اپل iOS 14 با طراحی و قابلیت های جدید معرفی شد

سرانجام اپل ساعاتی قبل از نسخه جدید سیستم عامل iOS 14 با امکانات و طراحی جدید معرفی کرد. جدیدترین آی او اس در کنار تغییرات ظاهری، یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌های تازه را هم با خود به همراه آورده تا اکوسیستم آیفون و آیپد را به اوج پختگی خود برساند.

نخستین و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های iOS 14، حالت چینش جدیدی است که برای اپلیکیشن‌‌ها در نظر گرفته شده است. این حالت موسوم به App Library به طور خودکار اپلیکیشن‌هایی که حوزه فعالیت مشترکی دارند را در یک دسته چیده و مرتب می‌کند. همچنین یک حالت دیگر هم اضافه شده که اپلیکیشن‌ها را بسته به میزان استفاده شما و چند فاکتور دیگر در یک لیست مجزا قرار می‌دهد.

اما ویجت‌ها هم در iOS 14 از همیشه متنوع‌تر شده‌اند. حالا می‌توانید ویجت‌ها را از صفحه Today View خارج کرده و روی هوم اسکرین قرار بدهید، ویژگی جدیدی برای دیوایس‌های اپل که البته سال‌هاست اندرویدی‌ها از آن بهره‌‌مند بوده‌اند. به این ویجت‌ها که در سایزها و اشکال مختلف طراحی شده‌اند می‌توانید از منوی Widget Gallery در آی او اس جدید دسترسی پیدا کنید.

اپل همچنین از بخش جدیدی به نام App Library رونمایی کرده است که به صورت خودکار اپلیکیشن‌ها را در گروه‌ها و لیست‌ها طبقه‌بندی می‌کند. اپل همچنین به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها را در صفحه اصلی خود پنهان کنند. به نظر می‌رسد این بخش شبیه به App Drawer موجود در سیستم عامل اندروید باشد، با این حال شامل یک بخش طبقه‌بندی هوشمند است.

دیگر قابلیت جدید این سیستم عامل، اضافه شدن بخش تصویر در تصویر به ویدیوهای iOS است. در واقع این قابلیت همچون ویژگی موجود در macOS است که فیلم‌ها می‌توانند روی صفحه به صورت شناور روی صفحه قرار بگیرد و در اندازه‌های مختلفی تنظیم شوند و روی برنامه‌های دیگر به پخش خود ادامه دهد. همچنین طراحی منوی سیری هم متحول شده و دیگر بی دلیل تمام صفحه را اشغال نمی‌کند. اپلیکیشن مترجم یا Translate هم به iOS 14 اضافه شده که محاورات شما را در حالت آفلاین ترجمه می‌کند. کافیست روی آیکن میکروفون اپ ضربه بزنید تا ترجمه را به 11 زبان برایتان انجام بدهد.

اما اپلیکیشن پیام‌رسان Messages هم از تغییرات تازه بی‌نصیب نمانده است. حالا می‌توانید افراد را در پیام‌های گروهی منشن کنید، پیام‌های مهم می‌توانند پین یا سنجاق شوند و میموجی‌های جدیدی را هم شاهد هستید. در کنار موارد فوق اپل تلاش کرده تا بیشتر بخش‌های محیط نرم‌افزاری iOS 14 را بهبود بخشد. برای مثال نرم‌افزار Maps حالا قابلیت‌های بیشتری را در اختیار معلولان و افراد کم‌توان جسمی قرار خواهد داد و می‌تواند در نمای بهتری به صورت سه بعدی ساختمان‌ها را نمایش داده و دید بهتری از محلی که در آن قرار داریم یا می‌خواهیم به آن برویم به ما نشان دهد.

در قابلیتی دیگر نقشه‌های اپل می‌توانند مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری و یا مسیرهای ویژه‌ای که در آنها کاربران خودروهای الکتریکی به ایستگاه‌های شارژر دسترسی خواهند داشت را نشان دهد. اما باز هم در مورد اپلیکیشن‌ها، App Clip ویژگی جدید و مهم دیگری است که به iOS 14 اضافه شده. به لطف این موضوع کاربران می‌توانند بدون نیاز به دانلود نسخه کامل اپلیکیشن‌ها از اپ استور، فقط «بخش کوچکی» از اپ را دانلود و آن را تجربه کنند تا در صورت عدم تمایل به ادامه استفاده همان لحظه دانلود را متوقف سازند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا