گجت و پوشیدنی

عینک هوشمند Alpha Smart Sunglasses رونمایی شد

هرگاه نامی ‌از عینک‌های هوشمند برده می‌شود، بی‌اختیار نام گوگل و عینک‌های این شرکت بر ذهن‌ها نقش می‌بندد. اما این عینک نتوانست انتظارات را برآورده کند و برای توسعه بیشتر به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گوگل فرستاده شد.

در همین راستا شرکتی موسوم به Trendloader از عینک هوشمندی با نام Alpha Smart Sunglasses رونمایی کرده که با الهام از عینک‌های Spectacles شرکت اسنپ‌ (Snap) طراحی شده است. با این محصول می توان به برای کار روی شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد به نحوی که از یک دوربین داخلی بهره می‌برد و قادر است علاوه بر عکاسی و فیلمبرداری، تصاویر و ویدیوهای ثبت شده را در پلتفرم‌های مختلف اجتماعی به اشتراک بگذارد.

این عینک تغییری اساسی را در نحوه پخش زنده ویدیویی بر روی شبکه‌های اجتماعی بوجود آورده است. بدین معنی که می‌توان ویدیوها را همزمان با راه رفتن، رانندگی و یا دویدن در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت.

علاوه بر این، عینک آفتابی هوشمند آلفا به یک میکروفون و اسپیکر مجهز شده و می‌توان از طریق فرامین صوتی، دستیار دیجیتالی موجود در گوشی را نیز فعال کرد. تنها نقطه ضعف این عینک در این است که نمی‌توان از آن‌ها در فضاهای بسته همانند داخل اتاق و یا شب‌ها استفاده کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا