سخت افزار

مدیاتک از تراشه هلیو G90 و G90T مخصوص موبایل‌های گیمینگ رونمایی کرد

مدیاتک امروز در مراسمی از دو تراشه جدید خود با نام Helio G90 و Helio G90T برای گوشی های هوشمند گیمینگ پرده برداری کرد. این تراشه‌ها شامل پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.05 گیگاهرتزی هستند که مشابه هسته‌های ARM Cortex-A76 و A55 در تراشه‌های پرچمدار دو شرکت کوالکام و هواوی است. همچنین این تراشه ها از پردازشگر گرافیکی Mali G76 با سرعت ۸۰۰ هرتز بهره برده و توانایی پشتیبانی از رم های LPDDR4x تا ظرفیت ۱۰ گیگابایت را دارند.

از دیگر ویژگی های هلیو G90 و G90T باید به سازگاری با استاندارد HDR10 با عمق رنگ ۱۰ بیتی و فناوری HyperEngine اشاره کرد که با تکیه بر چندین ویژگی مجزا، عملکرد بازی ها در موبایل را بهینه سازی می کند. همچنین مدیاتک از موتور پیش بینی هوشمندی خبر داده که افت کیفیت وای فای را تشخیص داده و به صورت خودکار از شبکه LTE به عنوان پشتیبان استفاده می کند. در نهایت نوبت به موتور واکنش سریع می رسد که سرعت بازخورد فرمان های لمسی را بالاتر می برد.

تراشه های هلیو G90 و G90T امکان تعبیه دوربین های دوگانه با سنسورهای ۲۱+۱۶ مگاپیکسلی یا یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی را به شرکت ها می دهند. مدیاتک با این معرفی نشان داد که تراشه‌ی گیمینگ جدید آن می‌تواند به گوشی‌های گیمینگی همچون ریزر فون 2 و ایسوس روگ فون 2 راه پیدا کند؛ با این آن محصولات گیمینگی از این دست معمولا از تراشه‌های پرچمدار رقیب سنتی آن یعنی کوالکام استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود این تراشه‌ها در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی‌تری نظیر گوشی‌های برند زیرمجموعه‌ی شیائومی، ردمی یا گوشی‌های نوکیا مورد استفاده قرار گیرند. تراشه‌های هلیو جی 90 و جی 90 تی مدیاتک به ما می‌گویند که این شرکت علاقه‌مند است تا سهمی از بازار گیمینگ را در اختیار داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا