نرم افزار و اینترنت

احتمال معرفی سیستم‌عامل HongMeng هواوی در 18 مرداد

یکی از خبرگزاری های چین مدعی شده هواوی از سیستم عامل هونگ منگ (Hongmeng) در کنفرانس توسعه دهندگان این کمپانی که روز جمعه 9 آگوست (18 مرداد) برگزار می شود، رونمایی خواهد کرد.

در این گزارش که در روزنامه دولتی چین به نام Global Times چاپ شده، به جزییاتی در رابطه با این سیستم‌عامل اشاره شده است. اول از همه، ظاهرا هواوی در کنفرانس توسعه‌دهندگان که از روز جمعه ۹ آگوست کار خود را آغاز می‌کند، قرار است سیستم‌عامل HongMeng معرفی کند. مدیران ارشد هواوی پیش از این گفته‌اند که هدف اصلی این سیستم برای گجت‌های اینترنت اشیاء است و طبق گزارش رویترز، برای اولین بار در تلویزیون هوشمند آنر به کار گرفته می‌شود.

در این گزارش، سیستم‌عامل اختصاصی هواوی با سیستم‌عامل در دست توسعه شرکت گوگل به نام فوشیا مقایسه شده که آن هم قرار است برای انواع و اقسام گجت‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. گفته می شود که هونگ منگ حول یک میکروکرنل اختصاصی توسعه داده شده که امکان بهره گیری بهتر آن از هوش مصنوعی و اجرای روانتر در پلتفرم های متعدد را امکان پذیر می کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، در گزارش روزنامه Global Times به این نکته هم اشاره شده که اولین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل HongMeng تحت بررسی قرار دارد و احتمالا همراه با هواوی میت ۳۰ پرو معرفی خواهد شد. با این حال، به‌نظر می‌رسد گوشی مذکور در دسته‌ی گوشی‌های پایین تا میان‌رده قرار دارد و گویا با قیمت ۲۰۰۰ یوان (حدود ۲۸۸ دلار) روانه‌ی بازار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا