فناوری

طراحی سطح هوشمندی برای تقویت 10 برابری سیگنال وای فای

مشکلی که در استفاده از اتصالات بیسیم در دستگاه‌های کوچک وجود دارد این است که به هنگام کمبود فضا برای آنتن‌ها، برای حفظ ارسال سیگنال‌های پایدار دچار مشکل می‌شوند. در این راستا محققان دانشگاه MIT راه‌حلی برای این مشکل پیدا کرده‌اند.

این محققان یک سطح هوشمند توسعه داده‌اند که به طور معمول سیگنال‌های بی‌سیم را بهبود می‌بخشد و قدرت آنها را تا 10 برابر افزایش می‌دهد. سطوح هوشمند RFocus از سه هزار آنتن ریز و کوچک تشکیل شده و به کمک نرم‌افزار اختصاصی، طوری برنامه‌ریزی می‌شود تا حداکثر میزان دریافت سیگنال را داشته باشد. این کار به کلی سیستم‌ها تقویت‌‌کننده وای فای و استفاده از چند آنتن را از بین می‌برد. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از این سطوح هوشمند، هزینه پایین ساخت آنهاست.

علاوه بر آن، این سطح هوشمند در مقایسه با سیستم‌های معمولی قدرت کمی مصرف می‌کند. همچنین در سیستم ساخت محققان دانشگاه MIT نیازی به آمپلی‌فایر یا سخت‌افزارهای دیگر نیست که معمولا موجب جاری شدن جریان باطری‌ها می‌شوند. این سیستم موسوم به RFocus بوده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی قابل استفاده خواهد بود.

 در حال حاضر آن‌ها در حال تغییر و بهینه‌سازی طراحی این سطوح هستند تا در نهایت بتوانند این سطوح را در مقیاس بزرگ‌تر تولید کنند. در بدترین حالت این سطوح می‌توانند سیگنال‌های وای فای و حتی 5G را تقویت کرده و به مسافت‌های بیشتری ارسال کنند. موارد استفاده این سیستم مشخص است. حداقل کاربرد آن این است که می‌تواند اتصالات طولانی‌تر و قوی‌تری را از اتصال WiFi گرفته تا خدمات پهنای باند اینترنت نسل پنجم، فراهم کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا