روز گذشته گوگل قابلیت جدیدی معرفی کرد که به کاربران اندروید اجازه می‌دهد هویت خود را برای برخی از سرویس‌های گوگل، با بهره‌گیری از اسکرین لاک یا قفل گوشی تایید کنند. علاوه بر این، کاربران مذکور برای استفاده از این مشخصه نیازی به انجام کارهای مختلف ندارند و به‌راحتی می‌توانند از این قابلیت بهره ببرند.

این ویژگی دیروز روانه‌ی گوشی‌های پیکسل شد و گوگل اعلام کرده که در چند روز آینده برای تمام گوشی‌های اندروید مبتنی بر اندروید نوقا و نسخه‌های جدیدتر فعال می‌شود. اگر یک دستگاه Android سازگار دارید (دستگاه Android Nougat 7.0 یا بالاتر)، با استفاده از برنامه Chrome در تلفن خود، به passwords.google.com بروید و سپس بر روی هر گذرواژه ذخیره شده ضربه بزنید و روش ورود به حساب خود را تغییر دهید. کاربران Android می توانند از اثر انگشت خود برای تأیید برخی از خریدها در سرویس هایی مانند Google Pay استفاده کنند. گوگل می گوید قصد دارد تا در آینده این قابلیت ها را به سرویس های بیشتری اضافه کند.

در مورد امنیت این روش هم باید بگوییم که مبتنی بر استانداردهای پیشرفته FIDO2، W3C WebAuthn و FIDO CTAP است. اثر انگشت یا دیگر اطلاعات مربوط به قفل گوشی، در همان گجت باقی می‌ماند و سرورهای گوگل تنها گزینه «معتبر» یا «نامعتبر» را دریافت می‌کنند و به همین خاطر گوگل به جزییات این اطلاعات دسترسی ندارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *