گوناگون

پورشه و بوئینگ در زمینه ساخت خودرو پرنده همکاری می کنند

بوئینگ و شرکت پورشه به عنوان یک خودروساز لوکس در حال همکاری برای توسعه وسله نقلیه مفهومی با توانایی برخاستن و فرود آمدن عمودی (VTOL) هستند. به عبارت دیگر آنها در حال کار بر روی یک خودرو پرنده برقی هستند. این دو شرکت بزرگ در صنعت حمل و نقل قصد دارند تا اتومبیل‌هایی با قابلیت پرواز و فرود به صورت عمودی تولید کنند. البته فعلا مهندسان این دو شرکت کار بر روی نمونه‌های اولیه این محصول پیشرفته را آغاز کرده‌اند که در صورت نهایی شدن، با برند پورشه رونمایی خواهد شد.

همکاری میان این بوئینگ و پورشه تنها به تولید اتومبیل پرنده محدود نخواهد شد و گفته می‌شود که این دو شرکت در زمینه توسعه حمل و نقل هوایی شهری نیز کار خواهند کرد. در بیانیه منتشر شده از سوی پورشه آمده است که اخیرا تفاهمنامه همکاری میان این دو شرکت به امضا رسیده و یک تیم بین‌المللی را بر مبنای این توافق تشکیل خواهند داد.

استیو نوردلاند، معاون مدیرعامل و مدیر شرکت بوئینگ نکست نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است:

این همکاری بر تلاش‌های ما برای ایجاد یک اکوسیستم جدید حمل و نقل ایمن و کارآمد متکی است و فرصتی را برای بررسی پیشرفت وسیله نقلیه هوایی پریمیوم شهری با یک برند برتر خودرو فراهم می‌کند.

آن طور که خبرگزاری رویترز خاطرنشان کرده، بوئینگ در حال رقابت با رقیب دائمی خود ایرباس است که پیش از این و در سال گذشته آزمایش خودرو عمود پرواز VTOL خود را آغاز کرده بود. شرکت کیتی هاوک (Kitty Hawk) نیز که در زمینه ساخت خودرو پرنده فعالیت می‌کند و توسط لری پیج (Larry Page)، مؤسس گوگل بنیانگذاری شده، پیش از این و در تیر ماه از آغاز همکاری خود با  شرکت بوئینگ خبر داده بود و اخیراً از یک وسیله نقلیه عمود پرواز VTOL تک نفره رونمایی کرد که صد برابر کم سر و صداتر از یک بالگرد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا