سخت افزار

سامسونگ بزودی موبایلی با باتری گرافینی عرضه خواهد کرد

هنگامی که سامسونگ تکنولوژی باتری گرافینی را معرفی کرد، دوام این باتری بخاطر دوام بالاتر نسبت به باتری لیتیوم یونی مورد استقبال قرار گرفت، ولی به دلیل هزینه های بالای ساخت چنین محصولاتی هنوز این نوع باتری‌ها در گوشی‌های هوشمند تعبیه نشده‌اند.

حال شنیده ها حاکی از آن دارد که سامسونگ تصمیم دارد تا دو سال دیگر گوشی مجهز به این نوع باتری ها عرضه کند. ایوان بلس که یکی از مشهورترین افشاگران حوزه تکنولوژی است، گفته که ظاهرا سامسونگ در این زمینه به موفقیت‌های مهمی دست پیدا کرده و در سال آینده یا ۲۰۲۱، شاهد معرفی نخستین گوشی مبتنی بر باتری گرافینی خواهیم بود.

گرافین یک ماده بسیار رسانا و انعطاف پذیر است که تولید آن در سال 2004 آغاز شده و از آن زمان، یکی از گزینه‌های جدی برای جایگزینی باتری‌های لیتیوم-یونی مطرح شده است. باتری‌های مبتنی بر این ماده، می‌توانند ۴۵ درصد ظرفیت بیشتر و تا ۵ برابر سرعت شارژ بیشتری داشته باشند و در ضمن در رابطه با گرما هم از دوام بسیار بهتری بهره می‌برند.

اگرچه شرکت‌هایی مانند سامسونگ در این زمینه به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته‌اند، ولی یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن، هزینه‌ی بالای تولید باتری‌های گرافینی است. طبق اعلام ایوان بلس سامسونگ باید با افزایش تولید بتواند هزینه‌های مربوط به فرایند ساخت آن را کاهش دهد. در هر صورت به‌نظر می‌رسد اگر شرکتی بتواند برای اولین بار گوشی مبتنی بر این تکنولوژی را روانه‌ی بازار کند، این شرکت سامسونگ خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا