سخت افزار

معرفی اینتل از کارت گرافیک Arctic Sound-M Data Center مبتنی بر طراحی DG2

در نشست سرمایه‌گذاران اینتل در سال 2022، این شرکت به‌روزرسانی نقشه راه فناوری را ارائه کرده تا به مشتریان خود بینشی در مورد آنچه در آینده خواهد آمد، ارائه کرد. امروز تیم آبی یکی از اولین کارت‌های گرافیکی گسسته داده‌محور در خط تولید را با نام رمز Arctic Sound-M GPU معرفی کرد.

Arctic Sound-M بر اساس تنوع DG2 Xe-HPG پردازنده‌های گرافیکی Intel Xe، اولین طراحی این شرکت است که وارد فضای مرکز داده می‌شود. پردازنده گرافیکی DG2 دارای 512 واحد اجرایی (EU) است که از طراحی تک شیار هیت سینک Arctic Sound که برای محفظه های مرکز داده با جریان هوای خارجی در نظر گرفته شده است، خنک کننده غیرفعال می شود.

یکی از مهمترین نکات فروش که اینتل تبلیغ می کند، پشتیبانی از استاندارد رمزگذاری AV1 مبتنی بر سخت افزار است. این ویژگی به کارت اجازه می دهد تا 30 درصد پهنای باند بیشتری به دست آورد و اصلی ترین تمایز بین پردازنده های گرافیکی Arc Alchemist مصرف کننده گرا و خودش است. این کارت توسط برق PCIe و یک کانکتور برق 8 پین EPS تغذیه می شود. Arctic Sound-M در حال حاضر در حال نمونه گیری برای مشتریان منتخب است و در اواسط سال 2022 در دسترس خواهد بود.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا