موبایل و تبلت

گوشی ریلمی 5 و 5 پرو با دوربین چهارگانه معرفی شدند

برند ریملی (زیر مجموعه شیائومی) امروز به طور رسمی از دو گوشی میان رده خود موسوم به ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو پرده برداری کرد. مجهز شدن به دوربین چهارگانه، تراشه‌ای قدرتمند و باتری دارای ظرفیت بالا جزو مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌ها به شمار می‌روند.

ریلمی 5

این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20 به 9 است. قدرت پردازشی دستگاه توسط پردازنده 11 نانومتری اسنپدراگون 665 تامین کرده و با چند پیکربندی مختلف نظیر 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و 32/64/128 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می شود. ریلمی 5 در کنار استفاده از دو سیم کارت به صورت همزمان،‌ از کارت حافظه جانبی نیز تا سقف 256 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از قابلیت برقراری تماس بر بستر شبکه 4G، در هر دو سیم کارت فراهم است.

در پشت گوشی شاهد قرارگیری دوربین چهارگانه هستیم که شامل حسگر اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.8، حسگر اولتراواید 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه FoV، دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی با امکان بزرگنمایی اشیا به فاصله 4 سانتی متری و یک سنسور تشخیص عمق می شود. برای عکاسی سلفی نیز از دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده است.

انرژی مورد نیاز دستگاه از یک باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود و بجای استفاده پورت USB-C، دستگاه دارای درگاه قدیمی microUSB است. حداکثر توان شارژر عادی گوشی 10 وات است. قیمت زیلمی 5 برابر 140 دلار بوده و در دو گزینه رنگ آبی و ارغوانی عرضه خواهد شد. خرید گوشی از یک هفته دیگر امکان‌پذیر می‌شود.

ریلمی 5 پرو

اندازه صفحه نمایش و بدنه مدل پرو، برخلاف تصور کمی کوچکتر از مدل پایه است، اما دوربینی باکیفیت‌تر و توان پردازشی بالاتری در مقایسه با آن دارد. همچنین وزن ریلمی 5 پرو در مقایسه با مدل عادی 15 درصد کاهش پیدا کرده است. به طوریکه این دستگاه از نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 19.5 به 9 بهره گرفته و ظرفیت باتری آن 4035 میلی‌آمپر ساعت کاهش پیدا کرده است.

مدل پرو به پردازنده اسنپدراگون 712 با 4/6/8 گیگابایت حافظه رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. به جز سنسور رنگی اصلی، سایر سنسورهای دوربین چهارگانه ریلمی 5 پرو تفاوتی با مدل پایه ندارند. سنسور رنگی از نوع سونی IMX586 بوده و دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است. توانایی ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل به منظور ثبت عکس‌های 12 مگاپیکسلی با نور، کیفیت و جزئیات بالاتر، از جمله ویژگی‌های سنسور IMX586 به شمار می‌رود. دوربین سلفی گوشی هم در مقایسه با ریلمی 5 بهبود یافته و دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل به همراه گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های ریلمی 5 پرو و ریلمی 5 پشتیبانی مدل پرو از سیستم شارژ سریع VOOC 3.0 با توان خروجی 20 وات است. وجود این قابلیت از قرارگیری درگاه یو اس بی C در لبه پایینی بدنه خبر می‌دهد. به لطف پشتیبانی از قابلیت AI Freezer، ریلمی 5 پرو قادر است به وسیله انطباق دادن خود با نحوه استفاده از گوشی توسط کاربر، در میزان مصرف انرژی صرفه‌جویی کند. دو گزینه رنگ گوشی آبی و سبز هستند. برای خرید آن باید 195 دلار پرداخت کنید. فروش از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا