امنیت

حساب کاربری جک دورسی، مدیر توییتر هک شد

روز گذشته، اکانت توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر توسط هکرهایی که خود را متعلق به گروه هکرهای Chuckling Squad می دانستند، هک شد. این افراد با در دست گرفتن حساب کاربری جک دورسی، در اکانت او توییت های توهین آمیز و غیر اخلاقی ارسال و ریتوییت می کردند تا در نهایت این حساب توسط خود توییتر از دسترس خارج شد.

هنوز مشخص نیست که جوخه خندان به پیام های دایرکت دورسی هم دسترسی داشته یا خیر اما احتمال آن بسیار بالا است. این افراد در یکی از توییت های خود مدعی وجود بمب در مقر توییتر هم شدند. آنها برای بحث درباره این هک سروری را در دیسکورد راه اندازی کرده و از مخاطبان برای پیوستن به آن دعوت کردند اما این سرور هم بعد از مدتی آفلاین شد. جوخه خندان پیش از این حساب افراد مشهور دیگری را هم هدف گرفته بود.

ظاهرا این توییت ها توسط هکرها از سمت سرویسی به نام Cloudhopper ارسال شده است. این سرویس در سال 2010 توسط توییتر به منظور سهولت سرویس پیام کوتاه خریداری شد. اگر چه هنوز هیچ چیز مشخص نیست، اما احتمالا هکرها با پیدا کردن یک نقطه آسیب پذیر در Cloudhopper به اکانت جک دورسی دسترسی پیدا کرده اند. از سوی دیگر توئیتر نیز از اظهار نظر اینکه آیا دورسی از فرایند احراز هویت ۲ مرحله ای استفاده کرده یا خیر، خودداری کرده اند.این اتفاق درحالی افتاده که دورسی قول داده بود این شبکه اجتماعی را ارتقا دهد و با نفرت پراکنی و سواستفاده مقابله کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا