موبایل و تبلت

هواوی تایید کرد که میت 30 پرو از سرویس‌های گوگل استفاده نمی‌کند

هواوی امروز در کنار معرفی خانواده میت 30 اعلام کرد که گوشی‌های این سری قابلیت استفاده از اپ‌های گوگل را نخواهند داشت. ریچارد یو مدیر عامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی اعلام کرد که این شرکت به خاطر تحریم‌های آمریکا مجبور به لغو لایسنس سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) شده است.

درحالی که مراسم معرفی میت 30 و محصولاتی مثل ساعت هوشمند و تلویزیون هواوی حدود 2 ساعت به طول انجامید، اما کمتر از یک دقیقه آن برای اعلام این موضوع سپری شد.  ریچارد یو، مدیرعامل هواوی امروز در کنفرانس مطبوعاتی در آلمان اعلام کرد که این شرکت مجبور شده است قید سرویس‌های گوگل را در گوشی های خانواده میت 30 بزند. وی اضافه کرد:

ما نمی‌توانیم از خدمات گوگل استفاده کنیم و به همین دلیل از هسته خدمات موبایل هواوی استفاده خواهیم کرد. امروز به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده از سوی ایالات متحده آمریکا، این گوشی‌ها نمی‌توانند برنامه‌های اولیه گوگل را از پیش نصب کنند و ما مجبور شدیم از برنامه‌های اختصاصی هواوی مانند Huawei App Gallery بر روی خانواده میت 30 استفاده کنیم.

گوگل پلی استور بخش مهمی از خدمات موبایلی گوگل است که تمام گوشی های اندرویدی از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند، اما ظاهرا هواوی از خدمات پلی استور محروم شده است و به همین دلیل تصمیم گرفته جایگزین خود را برای این سرویس و خدمات مرتبط بسازد. هواوی برای توسعه، رشد کاربران و بازاریابی خدمات موبایل خود، بیش از یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص داده است.

در این راه شرکت چینی از بودجه 1 میلیارد دلاری استفاده می‌کند تا این سرویس را توسعه داده و با تکنیک‌های بازاریابی آمار کاربران آن را بالاتر ببرد. در حال حاضر 45 هزار اپ با سرویس‌های موبایل هواوی سازگار شده‌اند اما هنوز هزاران اپ دیگر باید به این مجموعه اضافه شوند. راضی کردن توسعه‌دهندگان برای عرضه اپ‌هایشان در اپ گالری کار ساده‌ای نخواهد بود اما این فعلا تنها راه پیش روی هواوی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا