موبایل و تبلت

شیائومی می میکس آلفا با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

شیائومی یکی از شرکت های نوآور در صنعت گوشی های هوشمند محسوب می شود. این شرکت به تازگی از یک گوشی هوشمند متفاوت رونمایی کرده است. این دستگاه از نمایشگر خمیده بهره برده و دارای دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی است. در حالی که با یک گوشی هوشمند قدرتمند روبه‌رو هستیم، برای خرید آن باید هزینه ای برابر با 2800 دلار به سازنده آن پرداخت کنید. در حقیقت شیائومی می میکس آلفا قیمت بالاتری در مقایسه با هواوی میت X و سامسونگ گلکسی فولد دارد.

نمایشگر می میکس آلفا از کناره های گوشی به سمت پنل عقب کشیده شده و تنها مانع پیوستن دو لبه به هم نواری است که دوربین سه گانه در آن جای گرفته است. این پیکربندی خاص باعث شده نسبت تصویر به بدنه، آنطور که شیائومی می گوید به ۱۸۰ درصد برسید؛ تقریبا دو برابر بهترین پرچمدارهای کنونی دنیای موبایل. اطلاعات روی نوار فوقانی گوشی های معمولی از جمله ساعت، سطح شارژ و غیره روی لبه کناری می میکس آلفا به تصویر کشیده می شوند.

اگرچه نمایشگر این گوشی مشخصه بسیار هیجان‌انگیزی است، ولی می میکس آلفا از یک ویژگی مهم دیگر هم بهره می‌برد و آن استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ ثبت کند. در کنار آن، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید دارای توانایی ثبت عکس ماکرو و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری هم دیده می‌شود. این گوشی نیازی به دوربین سلفی ندارد زیرا به راحتی می‌توان گوشی را برگرداند تا از دوربین‌های اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شود. البته این دوربین‌ها در نواری عمودی قرار گرفته‌اند که باعث شده نمایشگر در پنل پشتی اندازه کوچک‌تری داشته باشد.

می میکس آلفا علاوه بر طراحی منحصر به فرد به قدرتمندترین سخت افزارها نیز مجهز شده که شامل تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS3.0 می شود. تامین شارژ این غول بر عهده باتری ۴۰۵۰ میلی آمپر ساعتی گذاشته شده که با شارژ سریع ۴۰ واتی سازگاری دارد. به غیر از دکمه پاور که در بخش فوقانی گوشی تعبیه شده، این گوشی از هیچ دکمه فیزیکی بهره نمی‌برد و در عوض کاربران می‌توانند از لبه‌های حساس به فشار استفاده کنند.  این گوشی در صورت عرضه، به اندروید ۱۰ با رابط کاربری جدید MIUI 11 مجهز خواهد بود. لی جان، مدیرعامل شیائومی، هنگام حضور روی صحنه در جریان کنفرانس رونمایی، نمونه‌ای از این گوشی را به‌همراه خود آورده بود.

از دیگر تکنولوژی‌هایی که زیر نمایشگر پنهان شده‌اند، می‌توانیم به حسگر اثر انگشت اشاره کنیم و همچنین نمایشگر به‌عنوان اسپیکر مکالمه انجام وظیفه می‌کند. در فریم دستگاه از آلیاژ تیتانیوم استفاده شده که مقاومت بالایی دارد و در صنایع فضایی هم به کار برده می شود. در نوار پنل پشتی هم از سرامیک استفاده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا