نرم افزار و اینترنت

آمار دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 در سال 2020 به یک میلیارد خواهد رسید

شرکت مایکروسافت در حال نزدیک شدن به هدف 1 میلیارد کاربر برای ویندوز 10 است. این غول فناوری امروز اعلام کرد که بیش از 900 میلیون دستگاه در حال حاضر از ویندوز 10 بهره می برند. این رقم به مراتب از تعداد 800 میلیون دستگاه گزارش شده در اوایل سال جاری بیشتر است. با اینکه ویندوز 10 از سال 2015 در دسترس کاربران قرار گرفته، اما در طول 12 ماه اخیر، دستگاه های بسیاری نسبت به سال های گذشته به این سیستم عامل مجهز شده اند. البته این رقم، شامل کامپیوترهای شخصی، لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی دستگاه هایی نظیر HoloLens و Xbox One می شود.

با اینکه محبوبیت ویندوز 10 در حال رشد است، اما سرعت آن بسیار پایین‌تر از سال‌های ابتدایی عرضه این سیستم عامل است. مایکروسافت در سپتامبر 2018 خبر از 700 میلیون کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 داد، در ماه مارس 2019 این رقم به 800 میلیون و در ماه می به 850 میلیون رسد. حالا در ماه سپتامبر به 900 میلیون دستگاه رسیده است. مایکروسافت در نظر دارد، پشتیبانی ویندوز 7 را در ژانویه سال ۲۰۲۰ به پایان برساند و اکثر مشاغل به‌جای آن به ویندوز 10 مهاجرت می‌کنند. اگر رشد به‌روزرسانی به ویندوز 10 ادامه یابد، مایکروسافت می‌تواند آمار یک میلیارد دستگاه مبتنی بر این سیستم‌عامل را طی ۶ ماه آینده عبور دهد که نقطه عطفی در این مرحله است.

همین آمار نشان می‌دهد ویندوز 10 توانسته تنها ظرف تابستان گذشته رشد مشابه شش ماهه منتهی به مارس 2019 را تجربه کند که می‌تواند با نزدیک شدن به پایان پشتیبانی رسمی از ویندوز 7 مرتبط باشد. همچنین اغلب کامپیوترهای جدید از ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌کنند که در رشد محبوبیت این سیستم عامل بی تأثیر نبوده است. البته مایکروسافت قصد داشت ظرف سه سال از انتشار ویندوز 10، آن را روی یک میلیارد دستگاه اجرا کند، اما این شرکت پس از مشخص شدن عدم کارایی ویندوزفون، این زمان‌بندی را تمدید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا