نرم افزار و اینترنت

گوگل کیبوردی برای تایپ خط بریل در اندروید توسعه داده است

گوگل در آخرین به‌روزرسانی کیبورد پیش‌فرض سیستم عامل اندروید امکان تایپ به زبان بریل را فعال کرده است که از طریق آن افراد نابینا و کم بینا قادر هستند با نمایشگر گوشی اقدام به تایپ نمایند.

هرچند قابلیت TalkBack سیستم عامل اندروید به شما بازخورد گفتاری می‌دهد تا بتوانید از دستگاهتان بدون نیاز به نگاه کردن به صفحه‌نمایش استفاده کنید، با این حال گوگل به تازگی زیرساختی را به عنوان یک کیبورد ایجاد کرده که افراد کم بینا و نابینا نیز می‌توانند به زبان بریل بر روی گوشی خود تایپ نمایند.

می‌توانید از TalkBack را به همان روشی که از هر کیبورد دیگر استفاده می‌کنید؛ بهره ببرید. این صفحه کلید در تمام برنامه‌های اندروید کار می‌کند و می‌تواند حروف را حذف کرده و متن را ارسال کند. این برنامه از بریل درجه 1 و درجه 2 پشتیبانی می‌کند و در حال حاضر فقط به صورت زبان انگلیسی در دسترس است.

این صفحه کلید در کلیه دستگاه‌هایی که Android 5.0 یا نسخه‌های بالاتری دارند در دسترس است. برای فعال کردن آن، به بخش Settings و قابلیت Accessibility بروید و TalkBack را انتخاب کنید. می‌توانید دستورالعمل‌های کامل را در وب سایت Android Accessibility Help مشاهده کنید.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا