شرکت آمازون در جریان رویداد گذشته خود از عینک هوشمند مبتنی بر دستیار صوتی الکسا با نام Echo Frames با قیمت 180 دلار رونمایی کرد. عینک هوشمند تنها 31 گرم وزن داشته و می توان آن را با لنزهای طبی نیز سفارش داد. این گجت فاقد دوربین است ولی از اسپیکرهای درونی بهره می برد و طراحی آنها به گونه ای است که صحبت های الکسا با کاربر فقط توسط کاربر شنیده شده و برای حفظ حریم شخصی دیگران قادر به شنیدن آنها نیستند. می توان دستیار صوتی را با فشار یک دکمه فعال کرد.

عینک هوشمند Echo Frames با گوشی اندرویدی کاربر سازگار بوده و علاوه بر نمایش اعلانات، وظیفه برقراری تماس ها تلفنی و پخش کردن موزیک یا پادکست را بر عهده دارد. این گجت از ژست های حرکتی مثل سوایپ کردن نیز پشتیبانی می کند. در مورد سازگاری این عینک هوشمند با سیستم عامل iOS اخباری در دست نیست.

در حال حاضر این عینک در تعداد محدود تولید شده و فقط از طریق دعوتنامه به قیمت 180 دلار به عده محدودی از کاربران ارسال می شود. آمازون پس از دریافت بازخورد از این دسته از کاربران در مورد ایجاد تغییرات یا تولید انبوه آن تصمیم گیری خواهد کرد. به نظر می رسد عینک هوشمند مورد بحث با تاکید روی دستیار صوتی الکسا ساخته شده باشد. آمازون می گوید که این عینک با یک بار شارژ، 24 ساعت می توان از آن استفاده کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *