نرم افزار و اینترنت

گوگل از سیستم عامل Android 10 Go Edition رونمایی کرد

سال پیش، گوگل نسخه Go Editiom اندروید پای را برای گوشی های هوشمند پایین رده عرضه کرد. سیستم عامل اندروید گو برای تجربه ای بهتر برای گوشی های هوشمند مجهز به 1 گیگابایت رم و یا کمتر از آن مورد استفاده قرار گرفت.

در همین راستا، این غول نرم افزاری از نسخه اندروید 10 گو ادیتشن رونمایی کرده است. در میان ویژگی ها جدید و پیشرفت های قابل توجه، گوگل اشاره کرده این نسخه باعث شده که جا به جایی بین اپلیکیش ها سریعتر از همیشه و با کارایی بالاتر انجام شود. جالب‌تر از همه، سرعت و پایداری این نسخه بهتر شده است. به طوریکه، طبق گفته گوگل، اجرای اپلیکیشن ها 10 درصد بیشتر در مقایسه با نسخه قبلی اندروید 9 گو شده است.

همچنین در بخش امنیت، نیز بهبودهایی قابل توجه داشته و اکنون گوگل قابلیتی با نام Adiantum افزوده است که به طور خاص برای اجرای کارآمد و بدون نیاز به استفاده از منبع سخت افزاری طراحی شده است. با استفاده از قابلیت Adiantum، تمام کاربران این سیستم عامل همانند هر دستگاه اندرویدی، از امنیت سطح بالایی برخوردار خواهند بود. گوگل همچنین برخی از اپلیکیشن های بهبود یافته برای نسخه جدید اندروید 10 گو را ارائه کرد.

از میان آنها، می توان به اپلیکیشن Google Go اشاره کرد که تاکنون چندین بروزرسانی دریافت کرده که یکی از قابلیت خواندن و نوشتن مبتنی بر هوش مصنوعی و لنز است. علاوه بر این، اپلیکیشن یوتیوب گو نیز برای این نسخه بهینه سازی شده و امکان پخش ویدیو با بافر کمتر را برای کاربران فراهم کرده است. افزون بر این، اپلیکیشن گالری گو، نسخه سبک گوگل فوتوز، به سیستم عامل اندروید 10 گو اضافه شده است. این برنامه که تنها 10 مگابایت حجم دارد، با استفاده از یادگیری ماشین اقدام به مرتب سازی و سازماندهی عکس ها و ویدیوها به طور خودکار می کند. مهمتر از همه این برنامه نیز به صورت آفلاین کار می کند.

در حال حاضر اندروید 10 گو ادیتشن، روی بیش از 1600 مدل دستگاه از 500 تولید کننده در حال اجرا خواهد بود. این گوشی ها در بیشتر از 180 کشور نظیر هند، آفریقا، برزیل و آمریکا در دسترس می باشد. گفتنی است که این سیستم عامل از اواخر پاییز عرضه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا