ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا از طراحی جدید کاشی‌های سولار روف این شرکت با عنوان Solar Glass Roof رونمایی کرد. به گفته تسلا، این سقف خورشیدی جدید با ظرفیت ذخیره ۱۰ کیلووات انرژی خورشیدی، برای سقفی به مساحت حدود ۱۸۶ متر مربع نزدیک به ۴۲ هزار و پانصد دلار هزینه دارد و با ضمانتی ۲۵ ساله ارائه خواهد شد.

به گفته ماسک، قرار است در آینده نزدیک و در طی هر هفته چیزی حدود 1000 سقف خورشیدی سولارگلس نصب و راه‌اندازی شود. این نسخه جدید از سقف‌ خورشیدی که گفته می‌ شود در مقایسه با نسخه پیشین ارزان‌تر بوده و سریع‌تر نصب می‌شود، سومین طرحی است که تسلا از این فناوری ارائه داده است. به گفته ماسک، این کاشی‌های خورشیدی جدید که نسبت به طراحی‌های پیشین بزرگتر  بوده و حجم ذخیره انرژی بیشتری دارند، «به سقف خانه‌ها جان می‌بخشد» و جهانی را به وجود می‌آورند که در آن «وقتی به دور و بر یک محله نظر می‌اندازید، همه سقف‌ها در حال ذخیره انرژی هستند».

تسلا، پاییز سال گذشته از پنل‌های خورشیدی خود با نام سقف خورشیدی (Solar Roof) رونمایی کرد. سقف خورشیدی این شرکت به پاوروال ۲ که یک نوع باتری بزرگ خانگی است، متصل می‌شود. تسلا ادعا می‌کند این پنل‌ها همچون آسفالت و سیمان به مرور زمان از بین نمی‌روند و دوام بالایی دارند. این شرکت در طی سال‌های اخیر، مشکلاتی را در زمینه تولید و استفاده از سقف‌های خورشیدی خود تجربه کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به تاخیر در نصب این سقف‌ها از سوی کارکنان تسلا و همچنین آتش گرفتن برخی از این کاشی‌ها اشاره کرد.

همانطور که می‌دانید تسلا در سال 2016، شرکت سولارسیتی را که در زمینه توسعه و طراحی سقف‌های خورشیدی فعالیت می‌کرد، خریداری کرد. ایلان ماسک در جریان مراسم اخیر اعلام کرد نسل جدید سقف‌های خورشیدی این شرکت می‌تواند سقف خانه‌ها را زنده نگه دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *