شرکت انویدیا امروز نسل جدید دستگاه های پخش محتوای آنلاین سری Shield TV رونمایی کرد. این دستگاه های جدید که Shield TV Pro و Shield TV نام دارد، از امروز با قیمتی به ترتیب 199.99 دلار و 149.99 دلار در دسترس کاربران قرار می گیرد.

هر دو محصول سری Shield TV به پردازنده تگرا ایکس 1 پلاس مجهز هستند که به گفته شرکت، 25 درصد سریع تر از نسل قبلی اورجینال ایکس 1 شده است. افزون بر این، بخش اصلی ارتقای این محصولات، در نرم افزارهای آنها است، بطوریکه که اکنون هر دو محصول از فناوری Dolby Vision HDR پشتیبانی کرده و با استفاده از هوش مصنوعی می توانند محتوای اچ‌دی یا فول اچ‌دی را به کیفیتی نزدیک 4K نمایش دهند. انویدیا می‌گوید این کار باعث می‌شود تصاویر شفافیت و دقت بیشتری داشته باشند.

به لحاظ ظاهری این دستگاه های جدید تغییرات چندانی با نسل های قبلی ندارند و با یک کنترلر مخصوص بازی عرضه نمی‌شود. از سوی دیگر، نسخه پرو این سری اکنون به 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده و مدل استاندارد آن از 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. همچنین انویدیا شیلد TV پرو از دو درگاه USB 3.0 استفاده می‌کند و از آن می‌توان به عنوان سرور پخش محتوای پلکس (Plex) نیز استفاده کرد.

این دستگاه تنها یک پورت LAN دارد و می‌توان فضای ذخیره‌سازی آن را با کارت میکرو اس‌دی افزایش داد. وجود هیچ گونه درگاه USB را نیز نباید از یاد ببرید. هر دوی این دستگاه‌ها از یک ریموت کنترل بروز شده استفاده می‌کنند که علاوه بر دکمه‌های معمول دستگاه‌های پخش محتوای اندروید TV، از دکمه‌های جستجوی صوتی، روشن و خاموش و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا نیز بهره‌ می‌برند.

همچنین یک دکمه مخصوص شخصی‌سازی سخت‌افزار و دکمه مخصوص نتفلیکس نیز روی این ریموت به چشم می‌خورد. و در نهایت، دستگاه های شیلد تی وی پرو و شیلد تی وی از نسخه جدید سیستم عامل اندروید TV یا همان نسخه 9/اوریو بخوردار هستند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *