شرکت لایکا به تازگی از دوربین بدون آینه و فول فریم خود با نام Leica SL2 رونمایی کرد. این دوربین جدید در حقیقت قرار است جایگزین نسخه نسل قبلی یعنی SL باشد. این دوربین جدید از سنسور 47 مگاپیکسلی و پردازنده جدید Maestro III استفاده می کند. لایکا برای دستیابی به همه این قابلیت ها، در کنار سخت افزار داخلی و سنسور Sr1 در قالب یک محصول جدید ارائه کرده که توسط پاناسونیک ساخته شده اند.

به گفته لایکا، بدنه این دوربین توسط شرکت ساخته شده و درپوش بالایی از یک تکه آلومینیوم ساخته شده است. کاربران به کمک بدنه جدید، می توانند دوربین را راحتر از نسل قبلی که لغزنده بود، در دست بگیرند. همچنین وزن بدنه این دوربین برابر 928 گرم است، ولی درصورتی که باتری را روی آن قرار بدهید، وزن آن برابر نسل قبلی اش یعنی S1R خواهد شد. دلیل وزن سنگین این دوربین بکارگیری سیستم لرزشگیر 5 محوره و لنز های آن است.

از سوی دیگر سنسور 48 مگاپیکسلی لایکا SL2، نسبت به مدل قبلی دو برابر شده و آن را به یکی از باکیفیت ترین دوربین فول فریم بدل کرده است. همچنین کاربران به کمک شاتر مکانیکی دوربین SL2 قادر به ثبت تصاویر همزمان با نرخ 10 فریم بر ثانیه و در حالت شاتر الکتریکی قادر به ثبت تصاویر با نرخ 20 فریم بر ثانیه خواهند بود. یک منظره یاب الکترونیک اولد ۵.۸ مگاپیکسلی هم برای این دوربین در نظر گرفته شده که درک بهتری از کیفیت تصویر را به شما می دهد و نکته جالب اینکه این بالاترین رزولوشن در منظره یاب های الکترونیکی دوربین های حال حاضر بازار است.

صفحه نمایش لمسی 3.2 اینچی این دوربین جدید بوده و دسترسی کامل منوهای جدید را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین یک منوی تنظیمات سریع برای دسترسی به کنترل های مرسوم و حالت Cine با تنظیمات ویدیو محور نیز در این دوربین وجود دارد. همچنین این دوربین قابلیت فیلمبرداری 5K با نرخ 30 فریم برثانیه و 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را داراست. از دیگر امکانات لایکا SL2 می توان به وضعیت رزولوشن بالای ۱۸۷ مگاپیکسلی، پورت های داخلی میکروفن و هدفون و پورت USB Type C 3.1 برای انتقال دیتا و شارژ اشاره کرد. این دوربین از ۳۰ ام آبان ماه با قیمت ۵۹۹۵ دلار وارد بازار می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *