دوربین های دیجیتال

رزبری پای از ماژول دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز قابل تعویض رونمایی کرد

رزبری پای به تازگی از ماژول برد دوربین با نام High Quality Camera رونمایی کرده که از یک سنسور 12.3 مگاپیکسلی سونی IMX477 با اندازه پیکسل 1.55 میکرومتر بهره می برد. رزبری پای در گذشته هم ماژول‌های دروبین را عرضه کرده، ولی سنسورهای کوچک تر و رزولوشن کمتری داشتند و از لنزهای فوکوس ثابت استفاده می‌کردند. این ماژول از مانت لنزهای C و CS پشتیبانی کرده و بک فوکوس قابل تنظیم را نیز به ارمغان می‌آورد.

قرار است لنز ۶ میلیمتری مانت CS و لنز ۱۶ میلیمتری مانت C به ترتیب با قیمت ۲۵ و ۵۰ دلار در فروشگاه‌های مجاز عرضه شوند. این برد به صورت پیش فرض قابلیت نصب لنزهای CS را دارد، اما یک مبدل برای لنزهای C برای آن درنظر گرفته شده است. در حقیقت می‌توانید به راحتی لنزهای متنوع را به این برد وصل کنید که مثال می‌توان به لنز کانن 70-200 میلی‌متر با دریچه دیافراگم f/2.8 اشاره کرد.

کاربران رزبری پای از ماژول دوربین برای پروژه‌های خود استفاده می‌کنند که این پروژه‌ها می‌تواند بسیار متنوع باشد. شما می‌توانید از آن برای سیستم‌های امنیتی یا حتی پهپادها استفاده کنید. رزبری پای راهنمای جدید خود برای استفاده از دوربین همراه با پای را منتشر کرده که می‌توانید فایل PDF آن را به صورت رایگان دریافت کنید.

ماژول دوربین مورد بحث با تمام رایانه‌های رزبری پای (از مدل Raspberry Pi 1 Model B به بعد) سازگار است. ماژول ۸ مگاپیکسلی قبلی این سازنده نیز با قیمت کمتر و به عنوان گزینه کوچک تر، همچنان قابل خریداری خواهد بود. ماژول «High Quality Camera» از هم اکنون با قیمت ۵۰ دلار از سایت رزبری پای قابل سفارش است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا