نسل جدید لپ تاپ هواوی میت بوک ایکس پرو (Huawei MateBook X Pro) و هواوی میت بوک 14 (Huawei MateBook 14) در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند.

هواوی میت بوک ایکس 2019 فقط از نظر سخت افزاری بهبود پیدا کرده است، در حالی که میت بوک 14 یک عضو جدید برای خانواده‌ی میت بوک‌ها است. میت بوک 14 بر روی عملکرد متمرکز است، در حالی که سازنده برای مهار قیمت آن قید حضور برخی قابلیت‌های دو عوض دیگر خانواده در آن را زده است.

MateBook X Pro

طراحی این محصول به جز لوگوی هواوی در بخش پشتی نمایشگر، تغییری دیگری نداشته است. وزن و ابعاد هم مثل نسل قبلی این محصول می‌ماند اما برخی تغییرات سخت‌افزاری در زیر پوسته MateBook X Pro رخ داده که این محصول را در دنیای ویندوزی‌ها، تبدیل به لپ‌تاپ هیجان انگیزی می‌کند. آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل به این محصول راه پیدا کرده و کارت گرافیک جدید انویدیا هم در MateBook X Pro جدید مشاهده می‌شود.

به طور دقیق، هواوی میت بوک ایکس پرو پردازنده‌های Core i7-8565U یا Core i5-8265U را به خدمت گرفته که ارائه کننده‌ی سرعت کلاک بیشتری از نسل‌های گذشته بوده و در مصرف انرژی آن‌ها نیز تجدید نظر شده است. کارت گرافیکی مجزای این لپ تاپ نیز به گزینه‌ی بهتری تبدیل شده است. هواوی در مدل جدید کارت گرافیک GeForce MX 250 GDDR5 VRAM با ظرفیت 2 گیگابایتی را جایگزین مدل MX150 GDDR5 VRAM کرده تا عملکرد بهتری را ارائه کند. پیکربندی‌های حافظه‌ی هواوی میت بوک ایکس پرو جدید نیز شامل 8 یا 16 گیگ رم و 256 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی PCIe NVMe SSD می‌شود.

نمایشگر ۱۳.۹ اینچی این دستگاه که پنل IPS LCD دارد، رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ خواهد داشت و حداکثر روشنایی آن به ۴۵۰ نیتس می‌رسد. پوشش رنگی صد درصدی sRGB Color Gamut و کانتراست ۱۵۰۰:۱ از دیگر مشخصات این پنل جذاب است. همچنین پشتیبانی از لمس تا ۱۰ نقطه به صورت همزمان، هنوز هم در نمایشگر این لپ‌تاپ وجود دارد و حاشیه‌های نمایشگر هم به طرز غیر قابل باوری، باریک و نازک هستند. به طور کلی، نسبت نمایشگر به پنل رویی دستگاه، ۹۱ درصد بوده که فوق العاده است.

یک باتری 57.4 وات ساعتی این نمایشگر را روشن نگه می‌دارد. در حالی که عمر باتری نسل پیشین این لپ تاپ نیز خوب بود، اما هواوی وعده می‌دهد که حتی از گذشته نیز عمر باتری بهتر شده است. اسکنر اثر انگشت به عنوان یک گزینه‌ی اضافی امنیتی وجود دارد. متاسفانه وبکم هنوز 1 مگاپیکسلی باقی‌مانده که برای سال 2019 به هیچ عنوان کافی نیست. هرچند ممکن است به خاطر مهار قیمت هواوی چنین تصمیمی را گرفته باشد، اما این می‌تواند ناشی از محدودیت‌های که مکانیزم دوربین پاپ آپ ایجاد می‌کند نیز باشد.

همانطور که احتمالا می‌دانید، وبکم این لپ تاپ در بالای کیبورد آن قرار دارد. اما در سمت دیگر قضیه، میت ایکس پرو همچنان یکی از کامل‌ترین لپ تاپ‌های جهان از نظر درگاه‌های ارتباطی است. یک درگاه USB-3 تاندربولت 3، دو درگاه USB-C استاندارد و یک درگاه USB-A 3.0 استاندارد را می‌توانید روی بدنه‌ی این لپ تاپ مشاهده کنید.

این لپ‌تاپ انتظار می‌رود از ماه May در آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا عرضه شود. قیمت MateBook X Pro جدید با پردازنده Core i5، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی، ۱۵۹۹ یورو تعیین شده است. رده بالا‌ترین مدل با پردازنده Core i7، رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی نیز ۱۹۹۹ یورو قیمت خواهد داشت. هر دو نسخه‌ای که گفتیم هم با نمایشگر لمسی عرضه می‌شوند.

هواوی میت بوک 14 مدل 2019

میت بوک 14 می‌تواند شکاف بین دو مدل میت بوک ایکس و دی را پر کند. این دیوایس ارائه کننده‌ی عملکرد سخت افزاری قدرتمندانه‌ای است، بدون آنکه نیازی به هزینه‌ای به اندازه‌ی مدل ایکس باشد. وزن این محصول نیز 1 کیلو و نیم اعلام شده است. وضوح صفحه‌ این لپ تاپ 2160 در 1440 پیکسل کمتر از مدل ایکس است. این نمایشگر لمسی از نوع IPS، نسبت ابعاد 3:2، شدت روشنایی 30 نیت، پشتیبانی 100 درصدی از فضای رنگی sRGB و نسبت کنتراست 1000:1 را ارائه می‌کند.

همچنین هواوی در این لپ‌تاپ هم از نمایشگری با حشایه‌های اندک استفاده کرده و همین موجب شده تا وب‌کم در این لپ‌تاپ هم مثل MateBook X Pro به زیر یکی از دکمه‌های کیبورد منتقل شود. این یعنی همچنان دوربین وب‌کم در این لپ‌تاپ هم ضعیف است اما وقتی به نسبت نمایشگر ۹۰ درصدی به بخش بالایی لپ‌تاپ نگاه می‌کنید، دیگر ضعف وب‌کم آنقدر به چشم نمی‌آید. همچنین قرارگیری وب‌کم در زیر یک دکمه کیبرد آنقدر هم بد نیست و برای مثال از نظر امنیت هم خیلی خوب است و لازم نیست با یک چسب آن را بپوشانید بلکه تنها کافی است دکمه وب‌کم را به پایین فشار دهید تا دیگر آن را نبینید.

لپ تاپ 14 اینچی جدید هواوی پردازنده‌ی Core i7-8565U‌ را به خدمت گرفته و از کارت گرافیک مجزای Nvidia GeForce MX250 GDDR5 با ظرفیت 2 گیگابایت بهره می‌برد. صحبت از حافظه شد، لازم به ذکر است که میت بوک 14 با پیکربندی مشابه با میت بوک ایکس پرو عرضه می‌شود. این به معنای ظرفیت رم حداکثری 16 و حافظه پرسرعت اس اس دی با ظرفیت 512 گیگابایت است. یک فن با طراحی Shark Fin 2.0 زیر این محصول است که 18 درصد بهتر هوا را به گردش درمی‌آورد. از دیگر قابلیت‌های جذاب MateBook 14 می‌توان به اسکنر اثر انگشت، وای فای و بلوتوث 5 و همچنین اسپیکرهای کالیبره شده اتموس برای ارائه‌ی یک تجربه چندرسانه‌ای تمام عیار اشاره کرد.

اتصالات در این لپ‌تاپ نیز از قلم نیفتاده است. دو پورت USB-A در یک سمت دستگاه وجود دارند که استانداردهای USB 2.0 و ۳.۰ را پشتیبانی می‌کنند. در سمت دیگر دستگاه، یک پورت USB-C قرار دارد اما از نوع تاندربولت ۳ نیست اما همچنان شارژ لپ‌تاپ و همچنین خروجی تصویر را پشتیبانی می‌کند. یک پورت HDMI و جک هدفون نیز در کنار پورت USB-C محصول دیده می‌شوند. این لپ‌تاپ می‌تواند همزمان خروجی تصویر به دو مانیتور داشته باشد اما در این حالت دیگر امکان شارژ دستگاه وجود ندارد و تنها از انرژی باتری استفاده می‌شود.

در انتها باید به باتری مشابه این مدل با ایکس پرو اشاره کرد. این مدل نیز باتری 57.4 وات ساعتی را در اختیار دارد که وعده‌ی 15 ساعت پخش ویدیویی را می‌دهد. همچنین شما به لطف فناوری شارژ 65 واتی،‌ می‌توانید با تنها 15 دقیقه شارژ لپ تاپ میت بوک 14، حدود 3 ساعت از آن استفاده کنید. قیمت و زمان عرضه‌ی این محصول نیز به طور دقیق اعلام نشده است.

قیمت MateBook 14 از ۱۱۹۹ یورو برای پردانزده Core i5، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی آغاز می‌شود و مدل Core i7 با رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی و نمایشگری لمسی، ۱۴۹۹ دلار قیمت دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *