نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۱۹ به این معناست که باید انتظار معرفی جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام را داشته باشیم. گفته می‌شود جانشین اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس با اسم اسنپدراگون ۸۶۵ معرفی خواهد شد و حالا به لطف اطلاع‌رسانی یک افشاگر مشهور چینی می‌توانیم به مشخصات کلیدی آن اشاره کنیم.

در همین زمینه باید بگوییم که مطابق معمول قرار است در اوایل دسامبر امسال، کوالکام کنفرانس سالانه خود را برگزاری کند که در همین مراسم از اسنپدراگون ۸۶۵ رونمایی می‌شود. براساس اطلاعات فاش شده، این تراشه با لیتوگرافی 7 نانومتری EUV تولید می شود و در نسخه های 4G و 5G در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

از بین دیگر مشخصات آن می‌توانیم به داشتن هسته اصلی Cortex A77 با فرکانس ۲.۸۴ گیگاهرتز اشاره کنیم و علاوه بر این سه هسته A77 دیگر هم با فرکانس ۲.۴۲ گیگاهرتز انجام وظیفه خواهند کرد. در کنار این هسته‌ها، کوالکام ۴ هسته A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز هم در نظر گرفته است.

در بخش پردازنده گرافیکی شاهد استفاده از آدرنو 650 در چیپست اسنپدراگون 865 خواهیم بود. این پردازنده گرافیکی نزدیک به 20 درصد عملکرد بهتری در مقایسه با آدرنو 640 دارد. پردازنده این تراشه هم قرار است ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس باشد. گفتنی است این تراشه ظاهرا از حافظه رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند و احتمالا شرکت‌های سامسونگ، شیائومی و سونی اولین شرکت‌هایی خواهند که گوشی‌های مبتنی بر این تراشه را روانه‌ی بازار می‌کنند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *