اپل سرانجام از نسل جدید مک بوک پرو 16 خود با کیبورد جدید، پردازنده نسل نهم اینتل و کارت گرافیک AMD رونمایی کرد. پیش فروش این محصول از امروز آغاز شده و قیمت پایه آن 2400 دلار است، یعنی همان قیمتی که اپل برای مک بوک پرو 15 اینچی در نظر گرفته بود. این لپ تاپ جدید دارای صفحه نمایش 16 اینچی از نوع رتینا با رزولوشن 3072 در 1920 پیکسل و تراکم 226 پیکسل‌براینچ  بوده و از روشنایی 500 نیت با پشتیبانی از طیف رنگی DCI-P3 بهره می برد. اپل برای این محصول خود کیبورد Magic یا جادویی در نظر گرفته است که جایگزین مکانیزم پروانه ای شده است. ارتفاع کلیدهای این کیبورد برابر با 1 میلی متر است.

ظاهراً اپل تلاش زیادی برای ثابت نگه داشتن کلیدها انجام داده، اما خود کلیدها کمی کوچک تر از قبل هستند و بنابراین فاصله بیشتری از یکدیگر دارند. همچنین در صورت خراب شدن یک کلید، می توانید آن را به تنهایی عوض کنید، بدون اینکه مجبور باشید دل و روده کل دستگاه را بیرون بریزید. کیبورد این لپ تاپ از دکمه Esc فیزیکی هم بهره می برد. طول تاچ بار کمی کوتاه تر شده و دکمه های جهت هم به شکل T برعکس تعبیه شده تا پیدا کردن و استفاده از آنها ساده تر شود.

اپل می‌گوید مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی از ۶ اسپیکر بهره می‌برد، شارژدهی بهتری دارد و همانند گذشته از نوار لمسی تاچ‌بار، حسگر اثر انگشت تاچ‌ آی‌دی، ترک‌پد فورس‌تاچ و تراشه‌ی امنیتی Apple T2 استفاده می‌کند. اپل سیستم خنک‌کننده‌ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی را پیشرفته‌ترین معماری حرارتی در تاریخ لپ‌تاپ‌های مک معرفی می‌کند؛ سیستمی که امکان بهره‌گیری از بالاترین توان سخت‌افزار دستگاه در بازه‌های زمانی طولانی‌تر فراهم می‌سازد. سیستم خنک‌کننده‌ جدید از فن‌های بزرگ‌تر با پره‌های طویل در کنار دریچه‌های وسیع‌تر بهره می‌برد، بدین‌ ترتیب جریان هوا ۲۸ درصد افزایش می‌یابد، ضمن اینکه افزایش ۳۵ درصدی ابعاد هیت‌سینک به انتقال بهتر گرما کمک می‌کند. مک بوک پرو 16 اینچی از باتری 100 وات ساعتی بهره می برد که به کمک شارژر 96 واتی و از طریق درگاه USB-C شارژ می شود.

مدل پایه مک بوک پرو 16 اینچی از پردازنده نسل نهمی اینتل Core i7 با شش هسته 2.6 گیگاهرتزی بهره می برد. فرکانس این پردازنده در حالت توربو به 4.5 گیگاهرتز می رسد. 16 گیگابایت رم DDR4، کارت گرافیک AMD رادئون پرو 5300M با 4 گیگابایت رم GDDR6 و 512 گیگابایت حافظه SSD نیز دیگر مشخصات این لپ تاپ 2400 دلاری را تشکیل می دهند. در مدل 2800 دلاری شاهد پردازنده نسل نهمی اینتل Core i9 با هشت هسته 2.3 گیگاهرتزی هستیم. فرکانس این پردازنده در حالت توربو به 4.8 گیگاهرتز می رسد. 16 گیگابایت رم، کارت گرافیک AMD رادئون پرو 5500M با 4 گیگابایت رم GDDR6 و 1 ترابایت حافظه SSD نیز این پردازنده را همراهی می کنند.

بالاترین مدل این لپ تاپ نیز با پردازنده نسل نهم اینتل Core i9 و 64 گیگابایت حافظه رم به همراه کارت گرافیک رادئون پرو 5500M و 8 ترابایت حافظه SSD عرضه می شود که برای خرید آن باید 6100 دلار بپردازید. در هفته های آینده این محصول در فروشگاه دیگر موجود می شود و همچنین خریداران در سراسر جهان قادر به خریداری آن خواهند بود. انتظار می رود این لپ تاپ به فروش بالایی در بازار دست پیدا کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *