لپ تاپ

اچ پی از سبک ترین لپ تاپ گیمینگ 14 اینچی جهان رونمایی کرد

گاهی اوقات تلاش بی پایان برای تراشیدن یک گرم یا میلی متر اضافی از یک لپ تاپ جدید می تواند خسته کننده شود. با این حال، زمانی که یک شرکت می تواند این کار را بدون کاهش بیش از حد انجام دهد، باید توجه شود. و این همان کاری است که اچ پی با Omen Transcend 14 جدید انجام داده که اولین بار در CES 2024 به عنوان سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی گیمینگ در جهان معرفی می شود.

Omen Transcend 14 با وزن تنها 3.5 پوند (1.6 کیلوگرم)، از نظر اندازه و سبکی بسیار نزدیکتر از یک لپ تاپ گیمینگ معمولی به یک لپ تاپ فوق قابل حمل است. برای بیان این موضوع، این فقط 0.1 پوند از یک مک بوک پرو 14 اینچی و 0.15 پوند سبک تر از لپ تاپ های بازی فوق العاده قابل حمل مانند ASUS ROG Zepyrys G14 است.

اگرچه به اندازه Omen Transcend 16 قدرتمند نیست، اما مطمئناً به لطف پشتیبانی از پردازنده نسل چهاردهم اینتل Core Ultra 7 یا Ultra 9، تا 32 گیگابایت رم DDR5 و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی و یک پردازنده گرافیکی RTX 4070 از نظر عملکرد آسیبی نخواهد دید. نکته مهم، با وجود ابعاد کوچک آن، شما همچنان دو پورت USB-A و دو پورت USB-C (یکی از آنها از Thunderbolt 4 پشتیبانی می‌کند) به‌علاوه یک جک HDMI 2.1 با اندازه کامل در پشت آن دارید. برای کسانی که خواهان حداکثر سرعت بی سیم هستند، می توانید به کارت Wi-Fi 7 با بلوتوث 5.4 ارتقا دهید.

Transcend 14 دارای یک تراشه Meteor Lake با NPU اختصاصی است، اما انتظار نداشته باشید که از نظر قابلیت‌های هوش مصنوعی، پیشرفتی در بازی ایجاد کند. قرار است هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2024 به یک کلیدواژه بزرگ تبدیل شود، اما این احتمالاً واقعی ترین نمونه از آنچه باید در نوت بوک های نسل بعدی انتظار داشته باشید است.

صفحه نمایش Transcend 14 عالی به نظر می رسد و دارای یک پنل OLED 2.8K (2880 x 1800) با نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز است. همچنین این پنل از HDR با حداکثر روشنایی 500 نیت و طیف رنگی گسترده ای که 100 درصد طیف DCI-P3 را داشته پشتیبانی می کند. در همین حال، صدا توسط یک جفت بلندگو DTS:X Ultra کنترل می‌شود، اگرچه یک تغییر جالب برای سال 2024 این است که پس از خرید اچ پی در سال 2021، تنظیم صوتی Transcend 14 اکنون توسط زیر نام تجاری داخلی آن HyperX انجام می‌شود.

این مزیت اضافه Transcend 14 با داشتن یک گیرنده بی سیم داخلی برای هدفون های Cloud III این شرکت است. بنابراین، اگر قبلاً یک جفت دارید یا تصمیم به خرید آن دارید، دیگر لازم نیست یکی از پورت‌های USB ارزشمند خود را روی یک دانگل هدر دهید. Transcend 14 ویژگی‌های طراحی زیادی را با برادر 16 اینچی خود (که به‌روزرسانی مشخصات و گزینه پنل OLED جدید برای سال 2024 را دریافت می‌کند) از جمله خطوط مینیمالیستی با روکش مات در مشکی کلاسیک در کنار یک گزینه رنگ سفید جدید مشترک است.

دو تفاوت اصلی این است که در مدل کوچک‌تر، ترک‌پد روی عرشه آن متمرکز شده، در حالی که صفحه‌کلید دارای شبکه‌ای شفاف‌تر است که به نور پس‌زمینه RGB HP اجازه می‌دهد حتی بیشتر باز شود. در خلاء، هدف سبک ترین بودن آنقدرها هم مهم نیست. Transcend 14 قرار است با قیمت پایه 1600 دلار در دسترس قرار گیرد.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا