شرکت Valve پس از 15 سال از نسخه جدید بازی Half-Life رونمایی کرد. این بازی Half-Life: Alyx نام دارد و طاهرا داستان آن میان دو نسخه‌ اول و دوم روایت می‌شود. باز‌یکنان کنترل شخصیتی به نام الکس وانس را به عهده دارند که عضوی از گروه مقاومت است و همراه با سایر اعضای این گروه با سازمانی به نام Citadel به مبارزه خواهند پرداخت.

با توجه به اینکه بازی کاملا برای پلتفرم واقعیت مجازی ساخته شده، قرار است از قابلیت‌های این پلتفرم به خوبی استفاده کند و روند بازی متفاوتی در مقایسه با دیگر قسمت‌های هاف-لایف داشته باشد. با این حال، می‌توان هنوز هم از Half-Life: Alyx انتظار داشت تا هسته و اساس هاف-لایف را فراموش نکند و عناصر همیشگی این مجموعه مثل گشت و گذار و مبارزه با جانورهای مختلف را در خود جای دهد.

بازی Half-Life: Alyx برای عرضه روی هدست‌های Valve Index و HTC Vive و Oculus Rift در نظر گرفته شده است. البته پشتیبانی از هدست‌های ویندوزی یعنی Windows Mixed Reality و پشتیبانی از هدست Oculus Quest (مشخصا در صورت اتصال مستقیم با کابل به کامپیوتر) هم در بازی وجود خواهد داشت. بازی قیمتی یکسان با دیگر بازی‌های بزرگ دارد و با همان قیمت ۶۰ دلار عرضه می‌شود.

همچنین شرکت ولو تاریخ انتشار بازی Half-Life: Alyx را نیز مشخص کرده است و بر همین اساس این بازی در ماه مارس سال ۲۰۲۰ میلادی (اواخر اسفند ۹۸ یا اوایل فروردین ۹۹) عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *