نوار Explore در اینستاگرام برای هر کاربری مختص به خود است و بر اساس اطلاعات پیشین کاربران تهیه می‌شود. این اطلاعات شامل پست‌های لایک شده و ذخیره شده توسط کاربر است. این بدان معناست که هرچه‌ قدر یک فرد از اینستاگرم بیشتر استفاده کند، توصیه‌های برنامه در نوار Explore صحیح‌تر، دقیق‌تر و قابل استفاده‌تر می‌شود.

 حالا اینستاگرام به تازگی جزئیاتی را اعلام کرده تا بفهمیم که چطور این اپلیکیشن با استفاده از یادگیری ماشینی، محتوای نمایش داده شده در اکسپلور هر کاربر را انتخاب می‌کند. یک نکته مهم در این میان، این است که بخش اکسپلور نمی‌خواهد «پست‌های جذاب» به ما نشان دهد، بلکه قرار است حساب‌های کاربری را به ما معرفی کند که فکر می‌کند ما به آنها علاقه داریم.

ایوان مدودف، مهندس نرم‌افزار در اینستاگرام، در یک ایمیل به وب‌سایت ورج اینطور توضیح داده که این اولین بار است که ما اینطور با جزئیات درباره بلوک‌های اساسی که به ما کمک می‌کنند محتوای شخصی سازی شده را در این مقیاس آماده کنیم، توضیح می‌دهیم. مسئولان هوش مصنوعی اینستاگرام می‌گویند که می‌خواهند نوار Explore یک توازن میان علائق جدید و قدیمی کاربران در کشف پست‌های جدید ایجاد کند. برای تحقق این هدف، ابتدا این شرکت مجبور شد زبان رایانه‌ای جدید خود را بسازد که به اختصار IGQL نام دارد و برای کمک به فهرست‌بندی اطلاعات کاربر در عادات بلند مدت و کوتاه مدت آن‌ها استفاده می‌شود.

در این راستا اینستاگرام یک سیستم هوش مصنوعی چند لایه ساخت که قادر است در هر ثانیه، ۹۰ میلیون مدل پیش‌بینی بسازد تا به تجزیه و تحلیل منبع بزرگی از اطلاعات کاربران بپردازد. هوش مصنوعی کار خود را با تجزیه و تحلیل کلمات قابل استفاده توسط کاربر آغاز می‌کند و سپس یک سری حساب کاربری منبع را جمع‌آوری می‌کند که از این کلمات مشابه در جست وجوی خود استفاده کرده اند. ۵۰۰ پست از میان این پست‌ها گلچین می‌شوند و در نهایت ۲۵ پست مرتبط با کلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شوند. هوش مصنوعی کلمات انتخابی، لایک‌های گذشته و پست‌های از قبل ذخیره شده را تجزیه و تحلیل می‌کند تا علاقه کاربر را بر اساس آن‌ها پیش‌بینی کند.

اینجا چند نکته وجود دارد که نباید از آن‌ها به سادگی گذشت. اول اینکه اینستاگرام به صورت کامل و با جزئیات، این پروسه را توضیح نمی‌دهد. هنوز هیچ اطلاعی نداریم که چطور اینستاگرام برخی از ۵۰۰ کاندیدا را به عنوان اسپم یا منتشر کننده اطلاعات نادرست، شناسایی می‌کند. و البته این موضوع خیلی هم جای تعجبی ندارد زیرا توضیح دادن روند دقیق انجام این فرآیند، به اسپمرها کمک می‌کند تا الگوریتم‌های اینستاگرام را دور بزنند. همچنین اینستاگرام نمی‌گوید که تا چه حد از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا محتوایی که نامناسب است را شناسایی کند. دانستن این موضوع از آن‌جایی جالب توجه است که اخیرا فیس‌بوک، شرکت مالک اینستاگرام، گفته بود که AI یک گلوله جادویی برای ایجاد تعادل است.

نکته مهم دیگری که از این پست فهمید‌ه‌ایم و خود اینستاگرام هم به آن اشاره کرده است، بهترین کار برای اینکه بتوانید به پست‌هایی که در تب اکسپلور شما قرار می‌گیرند جهت دهید، این است که بیشتر سراغ محتوایی بروید که به آن علاقه دارید. اگر هم می‌خواهید برخی پست‌ها یا به طور دقیق‌تر اکانت‌هایی که در اکسپلور دیده‌اید را دیگر نبینید، باید از ابزار see fewer posts like this استفاده کنید. برای دسترسی به این ابزار کافی است وقتی پستی را در تب اکسپلور باز می‌کنید، روی سه نقطه بالای پست بزنید و سپس این گزینه را انتخاب کنید. این دو روش، بهترین روش‌هایی هستند که با آن می‌توانید الگوریتم اینستاگرام برای تب اکسپلور را باب میل خودتان تربیت کنید!

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *