همانطور که می دانید، مایکروسافت چند ماه پیش اعلام کرد که پشتیبانی فنی از سیستم عامل ویندوز موبایل را در تاریخ 10 دسامبر 2019 خاتمه می دهد. ولی براساس گزارشات، این شرکت تصمیم دارد که پشتیبانی از مجموعه آفیس روی ویندوز 10 موبایل را خاتمه دهد.

مایکروسافت اشاره کرد که از تاریخ 12 ژانویه دیگر مجموعه نرم افزارهای آفیس شامل برنامه‌های کاربردی ورد ،اکسل ،پاورپوینت و وان نوت هیچ‌گونه بروزرسانی امنیتی و پشتیبانی فنی عمومی را دریافت نخواهند کرد. مایکروسافت تأکید کرد که این برنامه‌ها همچنان بر روی گوشی‌ها کار خواهند کرد، اما کاربران قادر نخواهند بود تا آنها را روی دستگاه‌های جدید نصب کنند.

بیل دال، مدیر ارشد بازاریابی مجموعه آفیس بیان کرد:

ما به دلیل عدم به روزرسانی امنیتی، توصیه می‌کنیم کاربران در صورت تمایل به استفاده از آفیس بر روی گوشی خود، به سراغ جدیدترین نسخه برنامه‌های آفیس در سیستم عامل‌های iOS یا اندروید بروند.

این اعلام از سوی مایکروسافت چندان تعجب آور نیست، چرا که ویندوز ۱۰ موبایل یک شکست تجاری بود و سال‌ها از معرفی آخرین گوشی هوشمند مایکروسافت موسوم به لومیا می‌گذرد. بنابراین پلت‌فرم این گوشی هم به آرامی بازنشسته می‌شود و این بازنشستگی به ناچار برنامه‌های مایکروسافت را نیز شامل می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *